Az Egyesült Arab Emírségekben, azon belül különösen Dubaiban a vezetés teljes gőzerővel támogatja az infokommunikációs csúcstechnológiákat, a 3D nyomtatás pedig jó ideje kitüntetett figyelmet kap. A világmédia ingerküszöbét is átvivő sok szenzációs print, például a 2016-ban nyílt Jövőmúzeum a Közép-Kelet IT tech csomópontjának (hub) számító metropoliszban készült.
Dubai a jelenben és a közeljövőben is fel akarja futtatni az additív gyártást. Elsősorban az építőiparra összpontosítanak, de több más helyi ipari szektorban szintén meghonosították, vagy éppen most honosítják meg a technológiát.
A kivitelezésben nyugati és emírségekbeli cégek is részt vesznek, a helyi Proto21 például nemcsak a Közép-Kelet egyik legjobban menő és legtöbb bevételt termelő 3DP szolgáltatásokat kínáló vállalata, hanem világviszonylatban is fontos szereplő.
Nemrég fejezték be legújabb munkájukat, a város turisztikai látványosságnak számító híres plázájában, a Dubai Mallban az Adidas boltjának 32 méter hosszú moduláris homlokzatát.
Pir Arkam cégalapító-vezérigazgató elmondta, hogy a Közép-Kelet legnagyobb eddigi nyomtatott modelljéről van szó, ami talán vitatható, az viszont biztos, hogy ekkora moduláris print nincs a régióban.
A homlokzat 1008 darabból áll, a darabok mérete 100x200x180 milliméter. Az egészet 20160 óra hosszat nyomtatták, és ha a munkát egyetlen darab printer végezte volna, akkor több mint 28 hónapig eltartott volna. Szerencsére több gép dolgozott.
A Proto21 üzemében a Prusa rendszerek nem egész három hónap alatt végeztek, és 450 kiló rPLA anyagot használtak fel. Arkam hangsúlyozta, hogy még egy ekkora homlokzathoz is a 3DP az ideális technológia – például azért, mert alacsony a fogyasztás. Fröccsöntéssel nehéz lett volna elérni a modulok részletgazdagságát.
Az eredménnyel a Proto21 és a 3D nyomtatás népszerűsítésében, cipőrészek, talpak printelésével elévülhetetlen érdemek szerzett Adidas egyaránt elégedett.