A japán Solize Corporation a HP Jet Fusion 3D nyomtatótechnológiájával gyárt automata sebességváltókhoz olajhűtő csöveket. A sorozatban gyártott darabokat a Toyota opcionális alkatrészként szereli Lexus LC500 autójába.
Ez az első eset a szigetországban, hogy helyi járműgyártó printelt terméket eredeti opcionális alkatrészként használ. A Solize-t a Toyota engedélyezett beszállítójaként regisztrálták, ami szintén premier: a járműgyártónak eddig még nem volt alkatrészeket 3D nyomtatással előállító beszállítója.
Az LC500 a Toyota Lexus autóvonalának „zászlóshajója.” Az elegáns stílus és a remek vezetés kombinációjára úgy optimalizálták, hogy a jármű reagáljon a sofőr akaratára.
Az opcionális sebességváltó olajhűtő hatékonyan végzi feladatát, vezetés közben csökkenti az olaj egyébként növekvő hőmérsékletét. A gördülékeny váltás növeli a vezető kényelemérzetét – a nyomtatott csövet pont ezért gyártották.
A két vállalat közösen dolgozott a Toyota első tömeges gyártás tanúsítvánnyal rendelkező nyomtatott alkatrészén. A Solize többször tesztelte a nyomtatási feltételeket, ellenőrizte az anyagot, hogy a termék a fenntarthatóság kritériumainak is megfeleljen.
A munkával párhuzamosan a cég környezet-karbantartási, folyamatirányítási és humánerőforrás-tréning központot épített. A költséghatékonyság érdekében a tervezést és a nyomtatást is sikeresen optimalizálták, biztosítva a nyomatok hosszútávú stabil működését.
Öntőformák nélkül oldották meg a gyártást, amellyel szintén sokat megspóroltak. Karbantartásuk – több más iparág mellett – a járműgyártásban is komoly költségnövelő tényező (raktározás, javítás, logisztika stb.).
A 3D nyomtatással az ipari hulladék mennyisége is csökken, a rugalmas tervezés és gyártórendszer pedig jobban megfelel a fogyasztói igényeknek. A Solize összehasonlító elemzést végzett a fröccsöntéses és a 3DP-vel történő gyártás közbeni üvegházhatású gázok kibocsátásáról. Számításaikból kiderült, hogy additív technológiával harminchét százalékkal kevesebb széndioxid termelődik.