HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Nyomtatott olajhűtő-cső Lexus-autókhoz

ferenck 2023.09.28. 08:00

A japán Solize Corporation a HP Jet Fusion 3D nyomtatótechnológiájával gyárt automata sebességváltókhoz olajhűtő csöveket. A sorozatban gyártott darabokat a Toyota opcionális alkatrészként szereli Lexus LC500 autójába.

Ez az első eset a szigetországban, hogy helyi járműgyártó printelt terméket eredeti opcionális alkatrészként használ. A Solize-t a Toyota engedélyezett beszállítójaként regisztrálták, ami szintén premier: a járműgyártónak eddig még nem volt alkatrészeket 3D nyomtatással előállító beszállítója.

3dnyomtatas_lexus.jpg

Az LC500 a Toyota Lexus autóvonalának „zászlóshajója.” Az elegáns stílus és a remek vezetés kombinációjára úgy optimalizálták, hogy a jármű reagáljon a sofőr akaratára.

Az opcionális sebességváltó olajhűtő hatékonyan végzi feladatát, vezetés közben csökkenti az olaj egyébként növekvő hőmérsékletét. A gördülékeny váltás növeli a vezető kényelemérzetét – a nyomtatott csövet pont ezért gyártották.

3dnyomtatas_lexus0.jpg

A két vállalat közösen dolgozott a Toyota első tömeges gyártás tanúsítvánnyal rendelkező nyomtatott alkatrészén. A Solize többször tesztelte a nyomtatási feltételeket, ellenőrizte az anyagot, hogy a termék a fenntarthatóság kritériumainak is megfeleljen.

A munkával párhuzamosan a cég környezet-karbantartási, folyamatirányítási és humánerőforrás-tréning központot épített. A költséghatékonyság érdekében a tervezést és a nyomtatást is sikeresen optimalizálták, biztosítva a nyomatok hosszútávú stabil működését.

Öntőformák nélkül oldották meg a gyártást, amellyel szintén sokat megspóroltak. Karbantartásuk – több más iparág mellett – a járműgyártásban is komoly költségnövelő tényező (raktározás, javítás, logisztika stb.).

A 3D nyomtatással az ipari hulladék mennyisége is csökken, a rugalmas tervezés és gyártórendszer pedig jobban megfelel a fogyasztói igényeknek. A Solize összehasonlító elemzést végzett a fröccsöntéses és a 3DP-vel történő gyártás közbeni üvegházhatású gázok kibocsátásáról. Számításaikból kiderült, hogy additív technológiával harminchét százalékkal kevesebb széndioxid termelődik.

Címkék: autó ipar Japán Toyota

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr918212119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása