HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Megfogókat nyomtat a BMW

ferenck 2024.06.03. 08:00

A BMW Csoport hosszú ideje alkalmazza a 3D nyomtatást, már akkor is éltek a technológia adta lehetőségekkel, amikor szinte csak gyors prototípuskészítésre használták azt. Jelenleg gyártanak is vele, a nyomtatóanyagok között polimerek és fémek mellett a homok is szerepel.

Öles léptekkel haladnak afelé, hogy a 3D nyomtatás valóban tömegtermeléssé váljon.

Végfelhasználói termékek mellett a gyártósoron szintén újítanak a technológiával: a gyártási folyamatokat gördülékenyebbé tevő, egyedire kialakítható megfogókat, robotmarkolókat printelnek. Két technikával, azok kombinációjával dolgozzák ki a robotkarokat: szelektív lézeres szinterezéssel (SLS) és olvasztott granulátum-gyártással (FGF).

A megfogókat például a BMW M3 szénnel megerősített polimeres (CFRP) tetejéhez állították munkába. A gépeket funkcióik szerint vagy SLS-szel, vagy FGF-fel hozták létre.

A gépek tömege nagyjából 120 kiló, mintegy húsz százalékkal könnyebbek, mintha hagyományos technikával készültek volna. A nyomtatással huszonkét óra alatt végeztek.

A tömegcsökkenés két szempontból nagyon fontos: egyrészt a rendszerre nehezedő terhelés alacsonyabb, és kevesebb karbantartásra van szükség, tehát hosszabb ideig működnek a megfogók, másrészt mivel FGF-folyamatokhoz újrahasznosított anyagokat használnak, mintegy hatvan százalékkal csökken a széndioxid-kibocsátás.

A BMW tavaly a korábbinál is könnyebb nyomatokkal kecsegtető új designt vezetett be, plusz a homok alapot alumíniummal öntötték, ugyanazzal a technológiával, amelyet járműveik alumínium hengerfejeinek gyártásához alkalmaznak. Az új megfogó huszonöt százalékkal könnyebb lett, mint az SLS/FGF technológiás. További előnye, hogy három robot helyett egy is elég a munkához. 

A megfogókat, tető mellett ajtókhoz is használják. A homoköntetes-alumínium szerkezetek tömege 110 kiló. Még kevesebb áramot fogyasztanak, még környezetbarátabbak. 

Címkék: robot autó ipar BMW

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/18414905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása