Az egymás utáni állóképek gyors lejátszásával a mozgás illúzióját keltő zoetróp a filmezés előtti, 19. századi animációs rendszerként vonult be a technika történetébe.
Egyik oldalán függőleges bevágásokat tartalmazó henger, a bevágások alatti belső oldalán lévő csíkon pedig egymás utáni rajzok, fotók stb. találhatók. A henger forgásával a bevágásokon átnézve, látjuk a szemközti oldalon a hengerben lévő képeket. A bevágásokat úgy dolgozták ki, hogy a képek ne mosódjanak egymásba, így egymásutánjukat szemlélve, mozgóképek, a film illúzióját kapjuk.
A Rolls-Royce zoetrópot printelt. Különleges célra – nem akárhogy akarták szemléltetni az additív gyártásban komoly eredményeket elért nagyvállalat Intelligens Motorját (IntelligentEngine). A motort a polgári légi közlekedésben kívánják használni, és úgy gondolták, megismertetése túlmutat a szavakon, filmeken és 3D videókon.
Pontosan ezért nyomtattak az eltűnt idők hangulatát visszahozó, teljesen egyedi, a vállalat újításait hangsúlyozó zoetrópot.
Az újítások egyik terepe a 3D nyomtatás, amellyel a gázturbina lehetőségeit kihasználva, bővítve, jobban alkalmazkodnak a mai globális légiközlekedés elvárásaihoz. Az Ultra Ventillátorhoz fejlett gyártási módszerekkel dolgoztak ki egyedülálló hajtóművet.
Ez egyrészt szép és jó, másrészt viszont, ami még fontosabb, környezetkímélő is, mert a Trent-motorok első generációjához képest, akár 25 százalékkal csökken az üzemanyag-fogyasztás.
A zoetróp a villamosítás, az elektromosság minden eddiginél fontosabb szerepét, valamint repülőgépek nagyobb mértékű rendelkezésre állását szintén szemlélteti. Mindkét terület több szállal kapcsolódik a 3D nyomtatáshoz, a technológiával például kívánság szerint állítanak elő relatíve könnyű pótalkatrészeket (amivel a raktározást is racionalizálják).
A mostani termékek teljesítményét optimalizáló, illetve a jövő piaci lehetőségeire nyitott hibrid-elektromos és teljesen elektromos megoldásaiban is gondolkoznak. Az Airbus közreműködésével jegyzett két „haladó” projektjük, az ACCEL és az EFanX hibrid-elektromos alternatívát kínál.
A rendelkezésre állás azt jelenti, hogy a légitársaság gépei bármikor használhatók, amihez viszont változtatni kell az eddigi karbantartási és szervizelési gyakorlaton.
Természetesen 3D nyomtatással.