HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Az Airbus Helicopters 3D nyomtatóközpontot nyitott Németországban

ferenck 2023.11.21. 08:00

Az Airbus Helicopters 3D fémnyomtatással gyárt alkatrészeket többek között az elektromos CityAirbushoz és a nagyon gyors, kísérleti Racer helikopterhez, valamint az Airbus A350 és A320 utasszállító repülőgépekhez. 2017 óta több mint 9400 reteszelő tengelyt (tömeg)gyártottak az Airbus A350-hez, tizenegy tonna titánt használtak hozzájuk.

A repülőgépgyártó októberben hivatalosan is megnyitotta 3D nyomtatóközpontját, TRUMPF rendszereket telepítettek benne, velük végzik a fémnyomtatást. A központnak a vállalat bajoroszági, a Duna melletti donauwörthi létesítménye ad otthont. Az új rendszerekkel jelentősen bővült a házon belüli innovációs és gyártókapacitás.

3dnyomtatas_airbus_4.jpg

Az Airbus Helicopters jelenleg három géppel nyomtat titán-, néggyel műanyag-, eggyel pedig alumíniumalapú darabokat. A 3D nyomtatás több szempontból is előnyös számukra: sorozatgyártásra és prototípusok alkatrészeihez is használják, például a CityAirbus NextGenhez és a Racerhez is.

A vezetőség elmondta, hogy 3D nyomtatási lehetőségeik komoly versenyelőnyt jelentenek. A komponensek tömege csökken a technológiával, így pedig a fogyasztás is alacsonyabb. Alacsonyabb fogyasztással nemcsak a költségek esnek, hanem a károsanyag-kibocsátás is. Magyarán az Airbus Helicopters gazdaságosabbá és fenntarthatóbbá vált.

A 3DP előnye még a forrás-felhasználás hatékonyságának gyártófolyamat közbeni növelése és a rugalmasság. Új konfigurációjú darabok egyedi nyomatként, de kisebb szériában is printelhetők tesztelési céllal.

Mindez természetesen prototípusok építéséénél is előnyös, sokkal előnyösebb, mint a hagyományos gyártótechnológiák, amikor tömör blokkokat kell marni, emitt viszont csak lézersugarakkal kell felolvasztani a fém- vagy a műanyagport.

Teljesen más, amikor az óhajtott formát nem tömbből, hanem rétegről rétegre alakítják ki. Ezért könnyebb 3D nyomtatással komplex szerkezeteket előállítani. Hagyományos gyártáshoz a nyersanyag-szükséglet akár tízszer több lehet a végterméknél, míg a 3DP-nél csak a másfélszerese, ami óriási különbség.

Címkék: titán ipar repülőgép alumínium Airbus fémnyomtatás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr5918247603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása