Az additív gyártás légjárműipari alkalmazásai olyan előnyökkel járnak, mint a komplex geometria és az árcsökkenés, a komolyabb léptékű szakterületi térhódítást, a teljes áttörést viszont gyorsan megoldandó kihívások, például nyomtatóanyagok tulajdonságai, hitelesítési folyamatok hátráltatják.
A jobb minőségű anyagokkal, újabb folyamatokkal a 3DP mégis egyre elfogadottabb, több vállalat felmérte a repülőtervezés és gyártás AM (additive manufacturing) általi újrameghatározásában rejlő jelen és jövőbeli lehetőségeket.
A General Electric részlege, a GE Aerospace 650 millió dolláros tervezett befektetést jelentett be. A globális gyártást és az ellátási láncot kívánják erősíteni vele: az Airbus-, Boeing- és más gépeket hajtó LEAP motorok gyártókapacitását növelik jelentős mértékben.
A GE Aerospace spinoff-ja független céggé vált, amellyel a GE immáron három különálló entitás. A 650 millióból 450 huszonkét amerikai, 100 millió nemzetközi létesítményeket erősítésre megy, míg a maradék százat amerikai beszállítóknak szánják, hogy a munkahelyteremtést javítsák, valamint ügyeljenek a belföldi ellátási láncra.
2022-ben az AddUp ipari fémnyomtató-gyártó és a Dassault Aviation partnerséget kötött a 3D nyomtatás fejlődése érdekében, hogy a légjárműiparban is a prototípuskészítés mellett mindinkább gyártásra használják a technológiát. Az együttműködés – és a közös AEROPRINT projekt – repülő-alkatrészekre optimalizált többanyagos 3D fémnyomtató folyamat fejlesztését, minősítését és integrálását tűzte ki célként.
Legújabban a Los Angelesi 3DEO fémalapú AM-specialista jelentette be a légjármű-tervező és -gyártó japán IHI Aerospace-szel (IA) kötött stratégiai partnerséget, amellyel az additív gyártótechnológiák IA általi alkalmazásait, implementációját akarják felgyorsítani.
Az IA befektetése egyértelműen jelzi, hogy mekkora potenciált látnak a 3DEO technológiáiban és csapatában, összességében pedig a 3D nyomtatásban. Céljuk a 3D nyomtatás lehetőségeinek növelése a japán légjármű-gyártó szektorban.