HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Fém repülőgép-alkatrészeket nyomtat az Air New Zealand

ferenck 2018.09.05. 08:30

A legnagyobb repülőgépgyártók, az Airbus és a Boeing évek óta használja – nem csak prototípuskészítésre, hanem alkatrészek gyártására is – a 3D nyomtatótechnológiát.

Az Air New Zealand légitársaság ugyan már két éve bekapcsolódott, de most az Arcam elektronsugaras olvasztásával (electron beam melting, EBM) dolgozó aucklandi Zenith Tecnicával összeállva fém-alkatrészek és eszközök printelésébe kezd. Az EBM-mel fémporok együttes megolvasztásával alakíthatók ki hagyományos gyártótechnológiákkal megvalósíthatatlan formák, alakzatok.

A légitársaság 2016 óta használja a 3DP-t. Eleinte egyszerű műanyagdarabokat, majd az ST Engineering Aerospace-szel fejlettebb tárgyakat printeltek. Elmondták, hogy elkötelezettek az újításokkal kapcsolatban, és különösen az új anyagokkal történő nyomtatásban látnak fantáziát.

3dnyomtatas_airnewzealand.jpg

A Zenith Tecnica műholdakhoz, Forma-1 versenyautókhoz és jachtokhoz printel részeket. Az együttműködéstől a fejlesztési idő és a költségek csökkenését várják.

„A projekt remek alkalom, hogy bemutassuk a nyomtatott titánrészek erejét, sokoldalúságát és hasznosságát, hogy mennyire jók légi ipari alkalmazásokhoz” – nyilatkozta Martyn Newby, a Zenith ügyvezető igazgatója.

„Fantasztikus, hogy együttműködhetünk a helyi Zenith Tecnicával és a globális GE Additive-val. Közben persze tanulhatunk is. Egyelőre a közös munka kezdeténél járunk, eddig egy business kabin fémkeretének prototípusát printeltük ki. A technológia tökéletes új ötletek és elképzelések tesztelésére” – mondta Bruce Parton, a légitársaság egyik vezetője, és hozzátette, hogy szellőzőkön is dolgoznak.

A légitársaság az Aucklandi Egyetemmel, a wellingtoni Victoria Egyetemmel és más technológiai cégekkel közösen új gyártófolyamatokkal is próbálkozik, például 3D lézerszkennerrel hoznak létre alkatrészeket, terveznek eszközöket, modelleznek belső tereket.

„A repülőbelsők több tízezer részből állnak, és a pehelykönnyű részek kívánság szerinti nyomtatásával kevesebbre van szükségünk, ami értelemszerűen komoly anyagi előny a hagyományos gyártómódszerekkel szemben” – összegez Patton.

Címkék: repülőgép Airbus Boeing

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr3314176937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása