Christophe Mouty 15 éve dolgozott a szemüveg szektorban, amikor megalapította az Octobre71 céget.
A startup személyre szabott napszemüvegeket gyárt, a honlapon a termékek súlyát, masszívságát és azt emelik még ki, hogy az ötlettől az utolsó simításokig 100 százalékban francia földön készülnek, 3D nyomtatással, a 2009-ben alapított és ma már méltán világhírű párizsi Sculpteo online (felhőalapú) 3DP szolgáltató közreműködésével. A helyi gyártás szempontjából előnyös 3DP nélkül egyik sem valósulhatott volna meg. (A Sculpteo olyan nagyágyúkkal dolgozik vagy dolgozott együtt a múltban, mint például az Amazon vagy a Carbon.)
A szelektív lézeres szinterezéssel (SLS) nyomtatott napszemüvegek 30 százalékkal könnyebbek, mintha hagyományosan műanyagból vagy acetátból lennének, a gyártáshoz használt nejlonpor, a poliamid miatt pedig nehezen törnek el. SLS-sel a polimer-részecskék a tervrajzban előre meghatározott formákba rendezhetők, plusz az eljárás gyors, megbízható és gazdaságos.
Mouty addig kísérletezgetett az additív gyártás esetleges szemüveg-alkalmazásaival, amíg teljesen le nem döbbent, hogy milyen sok keret dolgozható így ki. Hamar felismerte a benne lévő üzleti potenciált, majd megalapította az Octobre71-t.
Jól indulnak, ráadásul az ELLE divatmagazin hamarosan nemcsak bemutatja a vásárlók óhaja szerint egyedire, méretre kidolgozható napszemüvegeket, hanem be is száll az értékesítésbe.
Az additív megoldást csak a kerethez használták, maguk a lencsék hagyományosak. (Pedig szemüveg-lencsék is printelhetők, és a terület világelsője, a szintén 2009-ben alapított holland Luxexcel már kiterjesztett valóság (AR) headsetekhez is nyomtat lencséket.)
Mivel a gyártás teljesen rugalmas, Mouty elmondta: a CAD tervezés és a 3D nyomtatás miatt annyira gyorsan elkészülnek a prototípusok, hogy a jövőben rendszeresen rukkolnak elő új kollekciókkal.
Egyelőre világos színekre korlátozódik a keretválaszték, de hamarosan bővülnek az opciók. Egy-egy darab 89 euróba kerül.