Január 3-án premierre került sor a Keszthelyhez közeli Cserszegtomajon: a helyi modellreptéren – elsőként Magyarországon – sikeresen szállt fel és repült a Süli Tamás által jelentős részben 3D nyomtatott alkatrészekből álló gép, pontosabban a prototípus.
Süli tíz éve foglalkozik repülőmodellezéssel, és mivel érdekli a technológia, illetve személyes tapasztalatot is akar szerezni, tavasszal vett egy Velleman K8200-as 3D nyomtatót. Október elején döntötte el, hogy a két hobbit összekapcsolja, aztán három hónap alatt jutott el a sikeres tesztrepülésig. Sketchup-pal tervez, a printer gyári beállításait nem változtatta meg.
A tervezéshez az online talált módszerektől eltérő utat választott.
„Vagy egyben nyomtattak szekciókat, vagy a felületet is nyomtatták. Az elsőt a nyomtatóm (és jómagam) képességei és a kisebb rugalmasság miatt vetettem el. Ehhez ugyanis kész tervek kellenek, utólag nehéznek gondoltam a módosítást, kiegészítést. A felületek nyomtatását a várható tömeg és a felületi minőség miatt találtam problémásnak. Így maradt a hibrid megoldás, azaz szinte sík alkatrészek nyomtatása, majd ragasztása, kiegészítve balsa lapokkal, ahol a felület formája, illetve felülete így könnyebben elérhető. Ilyen a szárny belépő éle és első harmada. Amennyiben végleges lesz a terv, valószínűleg átállok a nagyobb darabok egyben történő nyomtatására” – írja a tervező. Sokat kísérletezett a szárny bordáival is, és a jelenlegi megoldást sem tartja véglegesnek. A törzsnél szintén komoly áttervezésen gondolkozik. Lesz mit kijavítania a második változatnál.
A repüléssel kapcsolatban egy viccet idéz: „sikeres leszállás az, ha saját lábadon hagyod el a gépet. A pompás leszállás az, ha a gépet még egyszer lehet használni. Mivel a gép egyben maradt ez pompás leszállás volt.”
A gép teljes tömege mintegy 650 gramm lett, amelyből kb. 300 3D nyomtatott PLA-alkatrész, míg a többi (motor, szabályozó, akkumulátor, szervók, LED-es fények stb.) értelemszerűen nem.