A NASA a pittsburghi Carnegie Mellon Egyetemet (CMU) választotta ki a jövő repülőgépeivel foglalkozó programjának vezető kutatóintézményévé. A program keretében a repülés legsürgősebben megoldandó problémáival foglalkoznak. A kutatásokat az oktatási intézet Új Gyártóközpontjában, a Jövő Gyártása Iniciatíva keretében kivitelezik.
A CMU szakértői szerint az utóbbi nyolc évben a fémnyomtatás komoly hatással volt a repülőgépgyártásra, hajtómű-alkatrészektől a gépváz szerkezeti elemeiig és más részekig, a technológiát több területen alkalmazzák.
„A projekt nagymértékben hozzá fog járulni az USA iparági gyártókapacitásának a növeléséhez” – véli a CMU ezirányú tevékenységét vezető Tony Rollett.
A kutatók az additív gyártás (AM) új felhasználási módjaival kísérleteznek, amelyekkel az előállítási költségek csökkenését, a tömegtermelés minőség- és biztonságromlás nélküli, valamint a megbízhatóságot fenntartó felgyorsítását akarják elérni.
A tanulmányokat és teszteket a csomópontnak szánt új gyártóközpontnak helyet adó Mill 19-ben, egy ikonikus régi acélműben kivitelezik, és egyeztetik össze ugyanott a fejlett robotikus gyártással.
A következő 5-10 év egyik legnagyobb kihívásának a gyártófolyamatok minősítését tartják, és a résztvevők egyöntetűen állítják, hogy a projekt a lehető legkedvezőbb időpontban indul.
A lézeres porágyas fúzió implementálásától különösen a kisszériás és rövid idő alatt elkészülő darabok gyártási költségeinek csökkenését várják, miközben a beszállítók munkafolyamatait és eszközeit is minősítik.
A programmal a NASA újfajta együttműködést akar kialakítani repüléssel foglalkozó részlege és az egyetemi közösségek között. A CMU az additív gyártás mellett gépi tanulás és robotikai szakértelmével is hozzájárul a várható sikerhez.