A Volkswagen bő negyedszázada használja a 3D nyomtatást, a technológiával a járműfejlesztés felgyorsítása és a gyártási költségek csökkentése volt az eredeti cél. Azóta több mint egymillió alkatrészt printeltek.
Legnagyobb, wolfsburgi üzemükben – ahol 2018 végén nyílt additív gyártóközpont – ma már tizenhárom részleg foglalkozik különféle 3DP eljárásokkal, műanyag- és fémnyomtatással egyaránt. Műanyagból prototípusok komponenseit, például ajtóburkolatot, műszerfalakat, lökhárítókat, fémből pedig gyűjtőcsöveket, fűtő- és hűtő alkatrészeket, tartóelemeket készítenek.
A technológia innovatív felhasználásának újabb példája, hogy első autógyártóként, a Volkswagen a binder jetting nyomtatóeljárással bővíti a lehetőségeket.
„A koronavírus-járvány miatti folyamatos kihívások ellenére, változatlanul innovatív megoldásokon dolgozunk. Partnereinkkel azt akarjuk, hogy az elkövetkező években a 3D nyomtatás még hatékonyabb, futószalag mellett is könnyen alkalmazható legyen” – nyilatkozta Christian Vollmer, a gyártásért és a logisztikáért felelős részleg egyik vezetője.
Az elmúlt fél évtizedben rengeteg pénzt fektettek újításokba. A Siemensszel szoftverszinten, a HP-vel hardvervonalon működnek együtt.
A binder jetting teljeskörű alkalmazásával első körben tapasztalatokat kívánnak nyerni, és megtanulják, hogy például milyen alkatrészek állíthatók elő gyorsan és olcsóbban ezzel az eljárással, amelynek természetesen fontos szerepet szánnak a gyártás digitális átalakításában.
A Siemens részéről szintén elégedettek, hogy a Volkswagen előszeretettel használja automatizációs, szoftveres megoldásaikat. Rugalmasabb, gyorsabb és környezetbarátabb gyártásról beszélnek.
Míg a HP a gépeket szolgáltatja, addig a Siemens és a Volkswagen együtt optimalizálta az alkatrészek elhelyezését a printerek munkaterében, amellyel szintén a hatékonyság növelése a cél. A három nagyvállalat közös szakértői csoportot alakít, tagjai a képzéssel is foglalkozó központban részt vesznek komplex alkatrészek gyártásában.
2025-ig évente minimum százezer komponenst akarnak nyomtatni. Az első binder jettinggel készült darab a T-Roc kabrió A-oszlopai (a jármű tetejét tartó oszlopok közül a szélvédő két oldalán lévő első kettő). Ötven százalékkal könnyebb lett, mintha hagyományos eljárással, acéllemezből készült volna. Több teszten sikeresen teljesített, és úgy tűnik, hamarosan nagy mennyiségben is gazdaságos lesz 3D nyomtatással előállítani.