HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Öt hét alatt nyomtatott 60 ezer Chevrolet-alkatrészt a General Motors

ferenck 2022.06.21. 08:00

A General Motors 2020-ban komoly összegeket ruházott be additív gyártótechnológiájának továbbfejlesztésébe. Az erre a célra specializált ipari központot jelentős mértékben bővítették.

A GM több mint egy évtizede folyamatosan kísérletezik a 3DP autóipari használatával, mostanra pedig arra a szintre jutottak el, hogy a technológia gyártótevékenységük egyik fontos eszköze.

3dnyomtatas_chevrolet.jpg

A Chevrolet mérnökei komoly problémával szembesültek, amikor „az utolsó pillanatban” kiderült, hogy változtatniuk kell 2022-es Tahoe terepjárójuk tervén. Plusz alkatrészre, a jármű hátulján lévő rést kitöltő rugalmas szivárgásgátló tömítésre van szükségük.

Fröccsöntéssel túl sokáig tartott volna az alkatrész előállítása, legyártása, késett volna 30 ezer jármű kiszállítása. Mivel a Chevrolet a General Motors leányvállalata, a GM mérnökei felvették a kapcsolatot az ipari mértékű additívgyártás-specialista GKN Additive Forecast 3D-vel.

A GM először fröccsöntésben gondolkozott, de rájöttek, hogy az idő túl szoros, ezért a 3D nyomtatás mellett döntöttek. Döntésüket a lassabb fröccsöntés mellett, az ellátási láncok akadozása is indokolta. Ez az akadozás több céget az additív gyártás felé „terel”, mert azzal helyben is elkészíthetők a szükséges darabok, kevésbé vannak a beszállítókra utalva.

A szóban forgó alkatrészt végül gyorsan kinyomtatták, A GM elvárásainak megfelelő rugalmas anyagot és a HP Multi Jet Fusion printereit használták hozzá. A nyomatokat „gőzpolírozás” nevű eljárással dolgozták meg, az biztosítja az alkatrész tökéletes fényét.

Mivel egy járműbe két ilyen darab kell, 30 ezer Tahoe esetében 60 ezer nyomatra volt szükség. A GKN Additive Forecast 3D öt hét alatt mindet leszállította. Kevesebb mint feleannyi idő alatt készültek el velük, mintha fröccsöntéssel dolgoztak volna.

A technológiát nem most használták először az autógyártásban, a szektorban viszont ez az egyik legnagyobb volumenű alkalmazása eddig.

Címkék: autó General Motors

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr3817860605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása