A General Motors 2020-ban komoly összegeket ruházott be additív gyártótechnológiájának továbbfejlesztésébe. Az erre a célra specializált ipari központot jelentős mértékben bővítették.
A GM több mint egy évtizede folyamatosan kísérletezik a 3DP autóipari használatával, mostanra pedig arra a szintre jutottak el, hogy a technológia gyártótevékenységük egyik fontos eszköze.
A Chevrolet mérnökei komoly problémával szembesültek, amikor „az utolsó pillanatban” kiderült, hogy változtatniuk kell 2022-es Tahoe terepjárójuk tervén. Plusz alkatrészre, a jármű hátulján lévő rést kitöltő rugalmas szivárgásgátló tömítésre van szükségük.
Fröccsöntéssel túl sokáig tartott volna az alkatrész előállítása, legyártása, késett volna 30 ezer jármű kiszállítása. Mivel a Chevrolet a General Motors leányvállalata, a GM mérnökei felvették a kapcsolatot az ipari mértékű additívgyártás-specialista GKN Additive Forecast 3D-vel.
A GM először fröccsöntésben gondolkozott, de rájöttek, hogy az idő túl szoros, ezért a 3D nyomtatás mellett döntöttek. Döntésüket a lassabb fröccsöntés mellett, az ellátási láncok akadozása is indokolta. Ez az akadozás több céget az additív gyártás felé „terel”, mert azzal helyben is elkészíthetők a szükséges darabok, kevésbé vannak a beszállítókra utalva.
A szóban forgó alkatrészt végül gyorsan kinyomtatták, A GM elvárásainak megfelelő rugalmas anyagot és a HP Multi Jet Fusion printereit használták hozzá. A nyomatokat „gőzpolírozás” nevű eljárással dolgozták meg, az biztosítja az alkatrész tökéletes fényét.
Mivel egy járműbe két ilyen darab kell, 30 ezer Tahoe esetében 60 ezer nyomatra volt szükség. A GKN Additive Forecast 3D öt hét alatt mindet leszállította. Kevesebb mint feleannyi idő alatt készültek el velük, mintha fröccsöntéssel dolgoztak volna.
A technológiát nem most használták először az autógyártásban, a szektorban viszont ez az egyik legnagyobb volumenű alkalmazása eddig.