A Bugatti Rimac hiperautó koncepciót újradefiniáló Tourbillonja és a Divergent saját autómárkája, a Czinger után – a 21C és a 21C Max kiszállítását ezen a nyáron kezdik el (összesen csak nyolcvanat gyártottak belőlük) –, a McLaren is használja a Divergent DAPS (Divergent Adaptive Production System) technológiáját, és additív gyártással készít alkatrészeket.
A brit autógyártó több évre szóló szerződést kötött a kaliforniai digitális ipari gyártóval. A 21C-ről Kevin Czinger, a Divergent vezérigazgatója büszkén mondta el, hogy a világ első ember-mesterséges intelligencia közös tervezésű és 3D nyomtatott járműve.
Az együttműködéssel az eddiginél is nagyobb mértékben használják az additív gyártást. A technológiával a járművek teljesítményét, előállításuk és működtetésük fenntarthatóságát, és a gyártás hatékonyságát kívánják növelni, amennyire csak lehet.
Mindkét fél elégedett. A mérnöki és gyártási innováció iránt elkötelezett McLaren kiemelte, hogy a Divergent technológiájával könnyebben tervezhetők és gyárthatók összetett szerkezetek, miközben tömegük tovább csökkenthető, az ellátási lánc pedig fenntarthatóbb.
A Divergent vezérigazgatója a McLaren csúcsteljesítmény melletti elkötelezettségét, a vásárlói élmény növelésének folyamatos kielégítését hangsúlyozta. A DAPS lehetőséget kínál a számítási teljesítmény kihasználására, teljesen optimalizált, digitálisan gyártott szerkezetek páratlan tervezői szabadság melletti előállítására – állítja Czinger.
A hiperautók, az együttműködések az autóipar analógról digitálisra történő átállását jelzik, egyben felvillantják a szektor jövőjét.
A Divergent nemrég nyitott Kaliforniában csúcstechnológiás gyártóüzemet, ott dolgoznak gőzerővel a Czinger-járműveken. A McLarennel 2021 óta működnek együtt kisebb-nagyobb projektekben, de annyira szorosan eddig még nem, mint amennyire az új szerződés sejteti. A következőgenerációs IPG5 a céltermék, amelyhez a 21C-hez használt megoldásokat is adaptálnak.