Az Európai Bizottság által kb. egymillió euróval finanszírozott HERON projekt rendeltetése eszközök fejlesztése repülőszárnyakhoz. Három rész gyártásáról van szó: az előélről, a hátsó élről és a kettő közötti torziós dobozról.
A gyártófolyamat profitábilissé tétele, a szektor körkörös gazdasághoz való alkalmazása a cél. A projektben együttműködő szervezetek a hibrid additív gyártást és nagyteljesítményű megmunkálási folyamatokat kombináló intelligens technológiákat szándékoznak fejleszteni.
Az általuk létrehozott eszközökkel és eljárásokkal jelentősen javíthatnak a mozgó szárnyak aerodinamikai és kinematikus paraméterein, ez pedig azzal az üdvözítő következménnyel jár, hogy a repülőgép kevesebb üzemanyagot fogyaszt.
A projekttel kb. 30 százalékkal csökkenthető a széndioxid-kibocsátás, ami azért is lehetséges, mert a HERON módszertana több kulcsfontosságú stratégiai tengelyen alapul. Egyelőre arra kell figyelni, hogy a kezdeményezések milyen irányba fejlődnek, és a csúcstechnológiákat hogyan implementálják a legvégső eljárásoknál.
A projektet a zaragozai Aitlip Technológiai Központ vezeti. Az ötlet az Unió környezetbarát elkötelezettségének, a széndioxid-kibocsájtás minimumra csökkentését célzó elképzeléseknek köszönhetően indult be.
A megvalósuláshoz a gyártórendszereket kell először kivizsgálni. Közben ne feledkezzünk meg arról a szomorú tényről sem, hogy a légjármű-ipar generálja a legtöbb széndioxidot, az emberi tevékenységből fakadó évi 36 milliárd tonna két százalékát.
Itt jön képbe az Aitlip. A cég elkötelezett az innovatív technológiai fejlesztések, a környezetbarát megoldásokhoz szükséges korszerű eszközök, szerszámok kidolgozása iránt. Mivel a fenntarthatóság és a 3D nyomtatás az utóbbi években „kéz a kézben jár”, a 3DP ebben a projektben is komoly szerepet játszik.
A HERON ezeken a szomorú számokon is változtatni akar.