Az amerikai hadsereg bejelentette, hogy a General Electric T901 turbótengelyes motorjával helyettesítik a H-60 Fekete Sólyom (Black Hawk) és az AH-64 Apache helikoptereket működtető T700 motorcsaládot.
A hadsereg Továbbfejlesztett turbóhengeres motor programja (ITEP) keretében szintén közölték, hogy a GE motorját más katonai gépekbe, például felderítő repülőgépekbe is beszerelik – ezekben a fejlesztésekben egyelőre csak a prototípusoknál tartanak.
Az új motortól elvárás, hogy magas és meleg környezetben, például tengerszint felett kétezer méteren és 35 Celsius-fokban is tökéletesen, elődeinél jobban működjön. A mai légvédelmi járművek általában ilyen közegekben tevékenykednek.
50 százalékkal nagyobb teljesítményre, 25 százalékkal kevesebb üzemanyag-fogyasztásra törekednek. A motortól természetesen az eddigieknél kisebb tömeg és olcsóbb működés is elvárás. Az optimalizáló – és minimalizáló – elképzeléseknek megfelelően, a GE Aviation sok alkatrészt gyártott 3D nyomtatással, a nagyvállalat közvetlen lézeres fémolvasztó (DMLM) technológiájával.
A T700 olajozórendszerének több mint ötven alkatrészét úgy kombinálták össze a T901 egyetlen komponensévé, hogy az 20 százalékkal könnyebb lett, mintha hagyományos gyártóeljárással dolgoztak volna. A jobb teljesítmény, a komplexebb geometria, a rövidebb ideig tartó fejlesztési és gyártóciklusok szintén komoly előnyök.
A GE döbbenetes gyakorlattal rendelkezik motor-alkatrészek nyomtatásában, az azokat tartalmazó gépek 716 millió órát repültek eddig. A LEAP, a GE9X és a GEnx sugárhajtóművekben kb. háromszáz nyomtatott komponens található. A fejlesztéseknek a vállalat kilencvennél több fémnyomtatót üzemeltető Nyugat Chesteri (Ohio) Additív Technológiai Központja ad otthont. A termelési folyamatok kidolgozását követően, a konkrét gyártásra a Cameriben (Olaszország) és az Auburnben (Alabama) lévő üzemekben kerül sor. Jelenleg méretesebb nyomatok nagymennyiségű termelésére igyekeznek a mostaninál is jobb technikákat kidolgozni.