Egyes fémnyomtatók nem lézer-, hanem elektronsugárral olvasztják meg a fémport. Az eljárás (electron beam melting, EBM) ugyan valamivel pontatlanabb a szelektív lézeres olvasztásnál (SLM), viszont nagyobb tárgyaknál gyorsabb.
Az Egyesült Királyság Nemzeti Additív Gyártóközpontja (NCAM) nagy igénybevételű jármű-alkatrészekhez, az Oxford Brookes Racing (OBR) Forma-1 minőségű versenyautójához használta a tipikusan csak légjárműiparban alkalmazott technológiát. Kritikus fontosságú alkatrészt készítettek vele.
Az eredmény jelzi, hogy az eljárás a csúcskategóriás autóiparra is átültethető.
A brit iparra additív gyártótechnikákat fejlesztő központ projekteket finanszíroz, partnereiből folyamatosan bővülő AM ökoszisztémát hozott létre, és a 3DP lehetőségeit igyekszik állandóan bővíteni. Jelenlegi projektjükben légi járművek behatóan tanulmányozott gyártásához használt módszereket próbálnak autókra alkalmazni.
Az 1992-ben alapított Oxford Brookes Egyetemhez tartozó Racing csapatai éves mérnöki, autó- és motorsport-versenyekhez terveznek, fejlesztenek járműveket. Programjaikat az iparág vezető szereplői szponzorálják.
A partner-együttműködésben kialakított technológiát a Brookes elektromos versenyautójához használták. Az autó hajtóművére kifejtett nyomás a légi járműveket érő nyomáshoz hasonlít. Elektromos járműveknél ez a nyomás nagyobb, mint szabvány motorral rendelkező autóknál, így jobban felgyorsulhatnak. A gyorsulás miatt, versenykörnyezetben az autó vázát éri a nyomás.
Az NCAM a nagyobb nyomást kiválóan tűrő alkatrészek tervezésében és kivitelezésében is segített. Munkájuk része a legmegfelelőbb technológiák azonosítása és az adott darabra méretezése, egyedivé tétele. Ezért választották az EBM-et.