A Porsche bejelentette, hogy személyre szabott kagylóüléseket fog nyomtatni. Első körben 40 prototípust készítenek a testformájú ülőalkalmatosságból, amelyeket az eredeti tervek szerint már májusban használtak volna európai autóversenyeken, és a visszajelzések alapján finomítanának rajtuk, majd 2021 közepére lenne belőlük késztermék.
Lényegében a központi és a hátsó párnarész készül (részben) additív technológiával. A felhasználó három keménységi fok közül választhat: kemény, közepes és puha. Az ülés kidolgozásánál ergonómiai szempontokat (is) érvényesítenek: nagyon könnyű anyagokból készül, a kényelmet maximálisan figyelembe veszik, és a klímavezérlés is passzív lesz.
A tervezőket a motorsport ihlette meg. Egyes versenymotorok ülését kifejezetten a vezetőre méretezik, minden az ő személyes kényelmét szolgálja, hogy csak a minél jobb teljesítményre tudjon koncentrálni.
„A szék az ember és a jármű közötti interfész, precíz és sportos használata nagyon fontos. Ezért kell a vezető személyére kialakítani, versenyautóknál ezért vált régóta normává az egyénire szabás” – magyarázza a motorsport egyértelmű hatásaira utalva Michael Steiner, a Porsche kutatásfejlesztési csoportjának egyik vezetőségi tagja.
Az új kagylóülés a Porsche szendvics-konstrukciójú jelenlegi vezetőülésén alapul. Az alap megerősített polipropilénből (EPP) készül, amelyet poliuretán-alapú anyagokkal kevernek össze, és nyomtatnak ki. A külső váz vízálló, de a levegőt komfortosan áteresztő Racetex anyagból készül, speciálisan passzív klímavezérlésre kialakított perforációs mintával.
A székhez lesz speciális ablakpanel is, amelyen keresztül látható a belső rácsszerkezet. Összességében kifejezetten high-tech látvány, és ránézésre is nagyteljesítményt feltételezünk róla.
Az első prototípusok a 911-es és a 718-as modellbe kerülnek, a biztonsági övek pedig tipikus versenyautós övek. A jövőben különféle színekben fogják kínálni a felhasználó egyedi kontúrjára kialakított darabokat. A színekhez persze az is kell, hogy legyen elég érdeklődő.