A texasi N’Vision 3D szkennergyártó, a dallasi Nasher Szoborközponttal együttműködve, híres szobrok printelt változatával igyekszik segíteni vakoknak és gyengénlátóknak, hogy tapintás által jobban magukénak érezzenek műalkotásokat.
Több alkotást, köztük Auguste Rodin, Julio González és Raymond Duchamp-Villon munkáit leszkennelték, a szkenek alapján utánzatokat nyomtattak, amelyeket a Központ és egy látáskárosultak életminőségén javítani hivatott szervezet (Dallas Világítótorony) közös workshopján használtak.
A résztvevők érintés alapján ismerhették meg például Rodin Balzac-szobrát. Mindannyian meg szeretnénk érinteni műalkotásokat, de míg a látók szemükkel élhetnek át vonalakat, textúrákat és érzelemkifejezéseket, addig a vakok csak tapintás útján.
Az eredeti három szobrot (Rodin: Balzac és Hanako, Julio Gonzalez: Maszk – Lehajtott fej) a Nasher válogatta ki, és mivel egyik sem túlzottan részletes, sem a szkennelésük, sem a nyomtatásuk nem túl nehéz. Mindegyik köztulajdon, így szellemi tulajdonvédelmi vitákra sem kerül sor. Harmadik szempont: ideálisak portrétanulmányozáshoz.
Az 1990-ben alapított N’Vision optikai mérőrendszereket és szolgáltatásokat, köztük 3D szkennereket és szkennelést is kínál. A légjármű-ipar, az energetika és az olaj és gáz szektor adja kliensei nagy részét, amelyek között olyan vállalatok is szerepelnek, mint a Boeing, a GE, a Lockhead Martin, a NASA, a Toyota és a Siemens.
A Nasher választása múzeumokkal és művészetekkel való korábbi együttműködéseik miatt esett rájuk, például Jeff Koons egyik szobrát is leszkennelték. A munkáért az N’Vision is kiválaszthatott egy negyedik szobrot, és Duchamp-Villon 1911-es Baudelaire-e mellett döntöttek. A négy alkotás szkennelése összesen két és fél óráig tartott.