A kis sebességű elektromos autókkal „zöldebb” a közlekedés, egyre több cég érdeklődik irántuk, mind többen kapcsolódnak be a gyártásba. Az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és a kontinentális Európában is próbálkoznak velük.
Sokan 3D nyomtatást használnak hozzájuk, a nyomtatószálakat készítő Polymaker össze is állt az XEV olasz autógyártóval. Az arizonai Native Motors Ollija pedig már annyira klasszikus, hogy szeptemberben be is mutatták felújított változatát, Ollie 2.0-át.
A fenntartható – környezetbarát – autókra specializálódott svájci Share your BICAR AG a German RepRap FFF 3D nyomtatótechnikájával egyszemélyes (egy ülőhelyes), semmilyen károsanyagot ki nem bocsátó elektromos járművet dolgozott ki.
A zürichi Alkalmazott Tudományok Intézetében (ZHAW) a német vállalat x1000 rendszerét használva bizonyították be koncepciójuk kivitelezhetőségét.
„Hagyományos munkafolyamatokkal bionikus formájú és bonyolult szerkezetű elemek előállítása általában vagy nagyon problémás, vagy egyszerűen lehetetlen” – indokolja a technológiaválasztást Adrian Burri, igazgató.
Társával, Hans-Jörg Denniggel évek óta próbálkoznak a forradalmi járművel. A háromkerekes járgánynál a légszennyezés elkerülése az elsődleges szempont, amit cserélhető elemekkel működő fotovoltaikus áramellátással érnek el.
A 45 km/h sebességgel közlekedő járművet kis- és középtávokra találták ki. Mivel biztonságos, a vezetéshez nem kell bukósisak.
Cégüket 2016-ban, a ZHAW kötelékében alapították. A felsőoktatási intézmény több vállalattal együttműködik, a partnerlistán a German RepRap is szerepel, a gépet 2019 januárjában vásárolták. A BICAR előtt prototípusokat és néhány alkatrészt printeltek vele.
Az x1000 rövidebb gyártást, nagyobb alkotói szabadságot, olcsóbb kivitelezést jelentett. A modellt márciusban, egy genfi rendezvényen mutatták be. Az autókat Svájcban fogják gyártani, szeptembertől három városban (Baden, Basel, Winterthur) már működnek is.