Az autógyártók körében egyre népszerűbbé válik a 3D nyomtatás. A Lamborghini ugyan nem sokat beszélt róla, de prototípuskészítésre évek óta használja a technológiát. Onnan lehetett csak sejteni, hogy additív gyártótechnológiai bemutatókon a Stratasys egyik olasz terjesztőjének (Energy Group) standján állítottak ki.
A legendás olasz cégről akkor vált nyilvánvalóvá, hogy él a 3DP adta lehetőségekkel, amikor az idei év elején bejelentették: az Urus utcai terepjáró (Urus Super SUV) gyártásához a Carbon digitális fényszintézis (DLS) technológiáját is alkalmazza.
A Frankfurti Motor Shown bemutatott legújabb modell, a Sián FKP37 az autóipar összes technikai újításának, a legmodernebb megoldásoknak az eredménye. A cég történetében először, több végtermék (alkatrész, kiegészítő stb.) készült 3D nyomtatással, és akárcsak az Urus esetében, ezúttal is a Carbon DLS-e volt a fejlesztések egyik kulcsa.
Az új autó a Lamborghini történetének legegyedibbre kidolgozható, leginkább személyre szabható járműve.
Külsője szénszálakból, egyénileg választott színből, míg a belseje anyagok és színek szinte végtelen (potenciális) kombinációjából alakítható ki. Nagyon jó tapintású, speciális bőrt is kidolgoztak hozzá. A személyre szabás persze nem kötelező, a jármű viszont szépen szemlélteti, hogy mennyire terjed, hogy trenddé vált, a 3DP pedig kitüntetett szerepet játszik benne.
A Sián FKP37 akkor is gyönyörű darab, ha eltekintünk ezektől az opcióktól. A múlt és a jövő elemeit egyesíti, a sikeres Countachtól és a jövő teljesen elektromos, több szempontból formabontó Terzo Milleniojától egyaránt vesz át elemeket.