A Pisai Egyetem Repülőmérnöki Karának kutatói 2009-ben alapították a k+f tevékenységre összpontosító Skybox Enginnering-et. A légjármű-iparnak dolgoznak ki új eszközöket, tervezési módszereket, tökéletesítenek meglévő termékeket.
Legutóbb a szintén olasz 3D nyomtatógyártó Roboze céggel dolgoztak együtt, drónhoz készítettek funkcionális részeket – a motorok által okozott nagyfrekvenciájú rezgések kiküszöbölésében segítő csappantyú-rendszert a gép robotpilótájához. A Roboze egyik FFF printerén, a Beltless rendszeren dolgoztak, a nyomathoz szénrosttal megerősített poliamidot (Carbon PA) használtak.
A Carbon PA olyan erős, mint a fém és olyan könnyű, mint a polimer – áll a Roboze termékismertetőjében. Ez pedig annyit jelent, hogy ideális fémhelyettesítő.
Kiderült, hogy a technológiával sok időt spóroltak meg, és az alkatrész is lényegesen (25 százalékkal) könnyebb lett, mintha hagyományos eljárásokat alkalmaztak volna hozzá.
„A projekt természetéből fakadóan szükségszerű volt a 3D nyomtatás használata. Elsősorban drónok és más légjármű-modellek alkatrészeinek a tömegét és megterhelését akartuk csökkenteni, valamint igyekeztünk kihasználni, hogy a technológiával komplexebb formájú funkcionális részek készíthetők. A Roboze-t az anyag minősége és a különféle nyomtatási lehetőségek miatt választottuk” – nyilatkozta Vincenzo Binante, a Skybox egyik mérnöke, majd elmondta, hogy alumíniumötvözettel nem értek volna el ilyen eredményt.
A Roboze megoldásával jelentősen felgyorsult a prototípuskészítés, a CAD-modellt közvetlenebbül valósították meg.
A nyomtatógyártó májusban mutatta be a Beltlesshez képest előrelépést jelentő, pontosabban printelő és a korróziónak jobban ellenálló Xtreme széria két darabját. A cég európai terjeszkedését jelzi, hogy partnerségre lépett a francia Neofab 3DP tanácsadó vállalattal.