A Founders Factory globális akcelerátor és inkubátor olyan nagynevű befektetőket tud soraiban, mint a L’Oreal, az easyJet, a Guardian Médiacsoport, az Aviva, a Holtzbrinck, a CSC és a Mark & Spencer (M&S). Évi 35 startupba fektetnek be, terveik szerint minden évben 13-at újat alakítanak. Mostani portfóliójukban 95 startup mellett szerepel az akcelerátor és 22 mellett az inkubátor szó.
A Factory, egész pontosan a Mark & Spencer most egy orosz startupba, a 3D szkenneléssel foglalkozó Texelbe invesztált; a befektetett összeg (egyelőre) nem nyilvános.
A cég két testszkennert épített: a Portal BX-et és a Portal MX-et. A technológia több ország bevásárlóközpontjaiban és boltjaiban sikeres. A szoftver szintén saját fejlesztés, a rendszert pedig az teszi egyedivé, hogy bármilyen 3D szenzor felszerelhető rá.
A fogyasztó bevásárlás közben, ruhák ajánlásakor használhatja a szkennelés eredményeként létrejött fotorealisztikus avatárokat. Száznál több mérést végeznek, és a mért adatokkal együtt az illető stíluspreferenciáit szintén rögzítik az adatbázisba.
A Texel 90 ezernél több színes testszkent tartalmazó könyvtára kategóriájában a világ egyik legnagyobbika.
„A cég technológiája sok izgalmas lehetőséget nyit meg számunkra. Az értékesítés egyrészt változik, másrészt minden eddiginél gyorsabban változik. A Texelhez hasonló cégekbe történő beruházásokkal pontosan e változások középpontjába kerülünk, és lehetőségünkben áll fogyasztóinkat újféleképpen ösztönző eszközök tesztelésére, kipróbálására” – nyilatkozta Paschal Little, az M&S Öltözködés és Otthoni Technológia részlegének vezetője.
„Az offline és az online bevásárlást egyaránt leegyszerűsítő, ugyanakkor személyesebb, gazdagabb élménnyé tevő termékeket fejlesztünk” – jelentette ki elégedetten Szergej Klimentyev, a Texel társalapítója.