A Bugatti francia autógyártó „újra feltalálta” a legendás tervező, Ettore Bugatti és fia, Jean által a legkisebb fiú, Roland negyedik születésnapjára alkotott Type 35 versenyautót.
A mostani változat az eleve kicsi első méretének háromnegyede, így stílszerűen a Bugatti Baby II nevet kapta. A genfi Nemzetközi Motor Shown bemutatott modell 3D nyomtatással készült.
A kisméretű eredeti versenyautó az átlagautók kb. fele. Annyira sikeresnek bizonyult, hogy 1927-től 1936-ig, tíz éven keresztül árusították. Ennek ellenére eddig mindössze 500 darabot gyártottak belőle, így nem véletlen a gyűjtők fokozott érdeklődése.
A jármű népszerűsége és az örökség ápolása inspirálta a Bugatti mérnökeit, hogy a Type 35-öt újraalkossák, s egyben méltón megünnepeljék a cég 110. születésnapját. Az eredetihez hasonlóan a Baby II-ből is mindössze 500 darabot gyártanak.
A háromnegyedes kicsinyítés előnye, hogy gyerekek és felnőttek egyaránt vezethetik. Gyerekekre gondolva, a jármű két módban működik: az egyiknél óránkénti 20, a másiknál 45 kilométer a csúcssebesség. Előbbi 1 kW, utóbbi 4 kW, és létezik egy „teljesen haladó” 10 kW „Special Key” opció is, nagyobb végsebességgel.
A mostani autó régi és új tökéletes keveréke. Az eredeti több elemét megtartották, viszont mai csúcstechnológiákkal dolgoztak rajtuk. A terv a Lyoni Francia Nagydíjra készült Type 35 pontos digitális szkenjén alapult. Fontos különbség, hogy az 1920-as évek autótervezésében és gyártásában a hagyományos manuális technikák értelemszerűen nagyobb szerepet játszottak, mint ma.
Mérete ellenére a Baby II alumínium sárhányójával és luxus bőrüléseivel nagyon Bugatti.
A végső simításokat, például a Macaron jelvényt 50 gram ezüstből készítették. A limitált kiadású számozott plakettek tovább növelik az autó értékét. A rendelést leadó gyűjtők speciális 110. születésnapi jelvényt kapnak.
Egy autó alapára 30 ezer euró. A tényleges gyártás ősszel kezdődik.