HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

A Carbon és a Ford közösen készít jármű-alkatrészeket

ferenck 2019.01.22. 08:30

A kaliforniai Carbon 2015-ben került rivaldafénybe, amikor bemutatta „folyamatos folyékony interfészgyártás” (CLIP) nevű szélsebes, látható rétegek nélküli technológiáját. Az ultraviola (UV) fénnyel dolgozó speciális CLIP minimum 25-ször gyorsabb a többi technológiánál. A fényt oxigénáteresztő, UV-transzparens ablakszerű felületen keresztül sugározzák. Az ablak felett folyékony műgyanta található. Mivel a printelés az ablakon keresztül történik, folyamatosságát, látható rétegek hiányát az ablak feletti „halott zóna” biztosítja.

Másik komoly újításuk a 3D nyomtatórendszereiket összekapcsoló CarbonSpeedCell hardver végtermékek bármilyen léptékű folyamatos gyártását teszi lehetővé.

3dnyomtatas_carbon_ford0.jpg

A Carbon közreműködött az Adidas Futurecraft 4D futócipőjének előállításában, majd 2018 szeptemberében bejelentette első minőségében gyógyászati célokra alkalmas Orvosi Poliuretán 100 (MPU 100) anyagát. Tartós EPX (epoxigyanta) 82 anyaguk szintén ismert termék.

Novemberben bejelentették, hogy drasztikusan csökkentik legnépszerűbb műgyantáik árát. A lépéssel piaci lehetőségeiket kívánják növelni, a nagyméretű digitális alkatrészek gyártásának bővülése várható tőle.

A cég most a Forddal áll össze, és polimer-részeket fognak printelni, köztük fűtéshez, szellőztetéshez és hűtéshez, fékekhez darabokat, dugattyúkat stb. A Focus, az F-150 és a Mustang GT500 a három érintett jármű.

3dnyomtatas_carbon_ford_1.jpg

„Hagyjuk abba a prototípuskészítést, kezdjünk el gyártani” – hangzik a cég jelmondata.

A Fordot régóta érdeklik a futurisztikus technológiák, és ezzel az együttműködéssel is a gyártási innováció tempóját szeretné növelni. A cég nemrég költött 45 millió dollárt Detroit melletti (Redford Township) saját Fejlett Gyártóközpontjára.

Az EPX 82 minden szempontból megfelelt a Ford szigorú teljesítmény-szabványainak, kritikus követelményeinek – belső hőmérsékletnek, rövid és hosszú ideig tartó hőséggel kapcsolatos elvárásoknak, UV stabilitásnak, vegyszerekkel, folyadékokkal szembeni ellenállásnak, tűzvédelmi előírásoknak stb.

„Lelkesen várjuk az együttműködést, a sok lehetőséget, hogy digitális gyártással ugyanolyan vagy jobb minőségű tartós végfelhasználói termékeket állítsunk elő, mint klasszikus technológiákkal. Az autóipar komolyan érdeklődik a nagyléptékű digitális gyártás iránt, és a Forddal való együttműködésünk tökéletes példája, hogy milyen újítások valósíthatók meg, ha magunk tervezzük a gyártóeszközöket” – nyilatkozta Joseph DeSimone, a Carbon társalapító-vezérigazgatója.

A két cég a 2019-es detroiti Észak-amerikai Nemzetközi Autó-show Additív Gyártás workshopján nyomtatott végfelhasználói termékeket mutatott be január 17-én.

Címkék: autó alkatrészek Ford

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr9014573598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása