HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

A Ford 3D nyomtatókat is használ új modelljeihez

ferenck 2018.02.13. 08:30

A 3DP egyik legnépszerűbb és legjobban jövedelmező ipari alkalmazása az autógyártás. Lassan már a szakterület összes meghatározó vállalata él a technológia adta lehetőségekkel.

A Ford tavaly tesztelte a Stratasys innovatív Infinite Build 3D nyomtatórendszerét, és tömegesen állítana elő vele nagyméretű alkatrészeket. Jim Hackett, a cég új ügyvezető igazgatója bejelentette, hogy az eddiginél is intenzívebben használni fogják a jövőbemutató technológiákat, köztük az additív gyártást.

3dnyomtatas_ford0_1.jpg

Nem beszélt a levegőbe, mert jelenleg a 3DP mellett 400 új robottal, mesterségesintelligencia-megoldásokkal és fejlett adatelemzéssel igyekeznek fokozni az eddig remekül teljesítő Lincoln Navigator és a Ford Expedition gyártását, és természetesen kielégíteni a vásárlók egyre magasabb elvárásait.

A főként Texasban, Floridában és Kaliforniában népszerű Navigator 77400, az Expedition 57500 dollárba kerül.

A cég nemrég újabb 25 millió dollárt be is fektetett az eddig 900 milliós Kentucky gyártóüzembe, amelynek működését többek között adatelemzéssel teszik hatékonyabbá.

3dnyomtatas_ford_1.jpg

A Fordtól egyébként sem meglepő a high-tech alkalmazása – az alapító Henry Fordra (1863-1947) az autóipar, a futószalagos gyártósor és a modern tömeggyártás egyik úttörőjeként emlékezik a technikatörténet.

Henry Ford neve egybeforrt a második ipari forradalommal, összeszerelő robotokkal régóta dolgozó cége jelenleg pedig a negyedik, az ipar 4.0 mielőbbi megvalósulásán fáradozik.

A 3D nyomtatástól, jelen esetben a Stratasys 2014-es (többszázezer dolláros) Fortus 380mc gépétől alkatrészek és szerszámok gyorsabb és olcsóbb gyártását várják. A múltban, hagyományos eljárásokkal 8-16 hét alatt végeztek egy-egy alkatrész prototípusával, és csak a megmunkálás 250 ezer dollárba került. 3DP-vel ugyanez napokig, egyes esetekben órákig tart, és a költségek mindössze néhány ezer dollárra rúgnak.

Wayne McKinney, a Kentucky üzem egyik szerszámkészítője a beüzemelés óta használja a Fortus printert, és több nehéz feladatot oldott már meg vele. Elmondta, hogy egyes részeknél csak két órába telt, míg az ötlettől a terven keresztül eljutottak a nyomatig.

Címkék: autó ipar Ford Stratasys

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr6913660024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása