A 3DP egyik legnépszerűbb és legjobban jövedelmező ipari alkalmazása az autógyártás. Lassan már a szakterület összes meghatározó vállalata él a technológia adta lehetőségekkel.
A Ford tavaly tesztelte a Stratasys innovatív Infinite Build 3D nyomtatórendszerét, és tömegesen állítana elő vele nagyméretű alkatrészeket. Jim Hackett, a cég új ügyvezető igazgatója bejelentette, hogy az eddiginél is intenzívebben használni fogják a jövőbemutató technológiákat, köztük az additív gyártást.
Nem beszélt a levegőbe, mert jelenleg a 3DP mellett 400 új robottal, mesterségesintelligencia-megoldásokkal és fejlett adatelemzéssel igyekeznek fokozni az eddig remekül teljesítő Lincoln Navigator és a Ford Expedition gyártását, és természetesen kielégíteni a vásárlók egyre magasabb elvárásait.
A főként Texasban, Floridában és Kaliforniában népszerű Navigator 77400, az Expedition 57500 dollárba kerül.
A cég nemrég újabb 25 millió dollárt be is fektetett az eddig 900 milliós Kentucky gyártóüzembe, amelynek működését többek között adatelemzéssel teszik hatékonyabbá.
A Fordtól egyébként sem meglepő a high-tech alkalmazása – az alapító Henry Fordra (1863-1947) az autóipar, a futószalagos gyártósor és a modern tömeggyártás egyik úttörőjeként emlékezik a technikatörténet.
Henry Ford neve egybeforrt a második ipari forradalommal, összeszerelő robotokkal régóta dolgozó cége jelenleg pedig a negyedik, az ipar 4.0 mielőbbi megvalósulásán fáradozik.
A 3D nyomtatástól, jelen esetben a Stratasys 2014-es (többszázezer dolláros) Fortus 380mc gépétől alkatrészek és szerszámok gyorsabb és olcsóbb gyártását várják. A múltban, hagyományos eljárásokkal 8-16 hét alatt végeztek egy-egy alkatrész prototípusával, és csak a megmunkálás 250 ezer dollárba került. 3DP-vel ugyanez napokig, egyes esetekben órákig tart, és a költségek mindössze néhány ezer dollárra rúgnak.
Wayne McKinney, a Kentucky üzem egyik szerszámkészítője a beüzemelés óta használja a Fortus printert, és több nehéz feladatot oldott már meg vele. Elmondta, hogy egyes részeknél csak két órába telt, míg az ötlettől a terven keresztül eljutottak a nyomatig.