HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

A hagyományos eljárásoknál tízszer olcsóbb a 3D nyomtatás egy repülőgyártó szerint

ferenck 2018.01.24. 08:30

A Moog Légjármű Csoport és a Stratasys elsőszámú értékesítője, a SYS Systems esettanulmánya szerint a húzószálas/ráolvasztásos 3D nyomtatótechnológia, az FDM (fused deposition modeling) jobb megoldás, mint a hagyományos anyagmegmunkálás.

Csökkennek a költségek, hamarabb kész a termék.

A Moog már most is sok légjármű/légvédelmi vállalat (Airbus, Boeing, Lockhead Martin, Northrop Grumman) beszerzési láncában játszik kulcsszerepet. A tanulmány alapján, alkatrész- és szerszámkészítésre a 3DP opciók közül is az FDM-et ajánlja a repülőgép-gyártóknak és más gyáraknak. Véleményüket mások is osztják, a Ricoh például egyik japán összeszerelő üzemében nemrég váltott fémről FDM-alapú műanyagokra. A spanyol Indaero pedig FDM-es gyártására alapozva kötött rendkívül előnyös szerződést az Airbusszal.

3dnyomtatas_moog0.jpg

A légjármű-iparban a koordinátamérő gépeket (CMM) mérőrendszerekkel, például 3D szkennerekkel együtt használva tesztelik az alkatrészeket. A minél nagyobb precizitás miatt a CMM-szerkezetekhez az adott alkatrészre kitalált egyedi tartozék szükséges.

Hagyományosan a Moog kiszervezte volna a fémtartozék elkészítését. FDM technológiával saját üzemében, gyártásra alkalmas hőre lágyuló műanyagból hozta létre a méretre szabott darabot.

3dnyomtatas_moog.jpg

„A terv bemutatásától a kész tartozékig, általában 4-6 hétig tart a kiszervezési folyamat. A költség és a haszon elemzését követően kiértékeltük, milyen módszerekkel tudjuk házon belül költséghatékonyan és időt is megtakarítva legyártani. A munka gyorsasága és az alkatrész alacsony ára miatt a 3D nyomtatást választottuk” – magyarázza James Stuart-Young, a Moog egyik mérnöke.

Az eddigi 4-6 hét helyett sokkal hamarabb, 20 óra alatt elkészülnek a méretre gyártott CMM-alkatrészek. Azt is kiszámolták, hogy a kiadások a tizedükre csökkennek.

„A korábban 2 ezer font feletti tartozékok párszáz fontból kijönnek” – nyilatkozta Stuart-Young.

A lehetőségek más szempontból is nagyobbak: a tervötlet tetszés szerint tesztelhető, átdolgozható, finomítható, és az egészhez nem hetek, hanem csak órák kellenek. 3D nyomtatásnál pedig ritkábban kell manuálisan beavatkozni a gyártásban, így kisebb a valószínűsége, hogy a tartozék idő előtt megrongálódik.

Címkék: ipar repülőgép alkatrészek FDM

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr1713597955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása