Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce ügyvezető igazgatója 2016-ban vázolta fel, hogy a cég túlélése érdekében hogyan alkalmazzák az új technológiákat, köztük a 3D nyomtatást. A 2016-os eladások egyértelműen jelzik a stratégia sikerességét: a cégtörténet során másodszor értékesítettek 4 ezernél több autót. Az összeladások 6, ezen belül az egyesültkirályságbeliek 25, az amerikaiak 10 százalékkal növekedtek.
A meglévő autótípusok újabb változataihoz (The Dawn, Phantom, Ghost stb.) speciális 3D CAD-modelleket használnak, a 3DP lehetőségeit viszont a 2018-ban piacra kerülő új Phantomban aknázzák ki legjobban. A márkát 2003 óta nem modellezték újra, úgyhogy bőven ráfér a frissítés.
A tulajdonos BMW Csoport 2012 óta nyomtat részeket, és a müncheni Kutatási és Innovációs Központban sokat kísérletezik is a technológiával. 2016 júliusáig 10 ezer alkatrészt printeltek a Phantomhoz. Csak műanyagok: elakadás-jelző lámpa tartói, záró gombok stb.
A Phantom gyártásáról egyelőre azonban nincsenek pontos részletek.