Thina Margerith Saltvedt, a svéd Nordea pénzügyiszolgáltató-csoport norvég elemzője szerint 3D nyomtatással és elektromos autókkal csökkenthető az olajfogyasztás. A Párizs-székhelyű Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) viszont a szállítás, repülés, kamionok és petrolkémiai termékek iránti növekvő igény miatt az olajfogyasztás növekedését várja.
Egy koppenhágai IEA-találkozón Saltvedt támadta az energiaügynökség álláspontját. Azzal érvelt, hogy a 2000-es években az olajnak kevés alternatívája volt, és az ára is magas maradt, ezzel szemben napjainkban több az alacsony üzemanyag-fogyasztású hajó és az elektromos autó, „zöldebbek” a repülőgépek. Az elektromos autók széleskörű elfogadása kulcstényező lehet, piacukról viszont eltérnek a források. Az IEA 150 millió (részben vagy teljesen nyomtatott) elektromos autót vár 2040-re, a Bloomberg viszont 450 milliót. Saltvedt az utóbbival ért egyet. Adjuk hozzá az elektromos technológiák elterjedését a hajó-, busz- stb. gyártásban, és az olajfogyasztás csökkenése rögtön elképzelhetőnek tűnik.
Saltvedt szerint – a szél és napenergia mellett – a 3D nyomtatás szintén fontos szerepet játszhat. Termékek helyi gyártásával csökkenthető az üzemanyag-igényes földi, vízi és légi szállítás. Az olajfogyasztás néhány évig emelkedik még, de 2025-re visszaesik – véli.