A hannoveri CeBIT 2016-on a Hewlett-Packard Enterprise (HPE) bemutatta egésztestes szkennelésre kidolgozott fülkéjét, ahol 10 percen belül pontos 3D modell készíthető személyekről, majd a modellek felöltöztethetők, animálhatók. A három világcég technológiáit összekombináló Avatár Platform a HPE szerint a ruhaeladásban, fitnisztermekben és a játékiparban lehet különösen hasznos.
Az egésztestes 3D szkennelés a korábban 3 méter magas Dooblicatorral ismertté vált német Doob Group gépével történik. Az adott személyről 64 fotó készül, amelyeket mindenféle szögekből vesznek fel másodpercek alatt.
A következő lépés főszereplője a Quantam Matrix Quantam Human szoftvere: a program a fényképek alapján automatikusan 3D digitális modellt generál. A modell nagy részletességgel alakítható, még egyedibbé tehető, animálható.
Az avatárt a dél-koreai Physan szoftvere öltözteti fel. A divattervezők és márkák darabjait rendereléssel hajszálpontosan digitalizálja. Eddig ez a legélethűbb „öltöztető-technológia”, a felületek (pamut, selyem, gyapjú, bőr, bársony stb.) teljesen eredetinek tűnnek. A program lehetővé teszi a 3D CAD-modellező szoftverrel történő valósidejű szerkesztést.
Az Avatár Platform a ruhaiparban az eddigieknél sokkal pontosabb online ruhapróbát biztosít, ami azzal jár, hogy kevesebb megvásárolt ruhát küldenek vissza. A visszaküldött ruhák az iparágnak évi 36 milliárd dollár kiesést jelentenek, a HPE megoldása 10 százalékkal csökkentheti a veszteséget.
A platform meghódíthatja az edzőtermeket is: mivel teljesen személyre szabható, a felhasználó nyomon követheti munkája hatékonyságát, láthatja, hol és milyen mértékben változik meg a teste.
Több játékgyártó foglalkozik virtuális tartalmak fizikaivá alakításával, ami természetesen 3D nyomtatással történik. A HPE fejlesztése viszont megfordítja a folyamatot: fizikai személyek élethű 3D avatárjait „viszi be” közvetlenül játékokba.