A Netflixen 2000. október óta futó Emily Párizsban sorozat kezdettől megosztja a nézőket. Számunkra azonban fontosabb, hogy az augusztus tizenötödikén indult negyedik évadban láthatunk egy részben 3D nyomtatással készült kézitáskát is.
A divat már csak azért is a sorozat főtémái közé tartozik, mert a világ egyik divatővárosában játszódik. A COMET (Üstökös) nevű kézitáskát a megosztó címszereplő, Emily (Lily Collins) kezében látjuk. Ruhatárát egyesek ugyan megbotránkoztatónak tartják, megjelenése viszont ezzel együtt, vagy inkább ezzel is megerősítve, mindig élvonalbeli, sikkes és kalandor, és persze elegáns.
A Marilyn Fitoussi által vezetett jelmezrészleg most viszont a ruharepertoár additív gyártással készült darabbal történő kiegészítése mellett döntött. A technológia kedvelt a divatvilágban, elég csak a holland Iris van Herpenre utalni, de Björktől Rosalíaig hírességek sora viselt már printelt ruhadarabot. A szektor számára nyomtatót is fejlesztettek, például a Stratasys.
Tervezők egyre inkább látják a 3D nyomtatásban rejlő lehetőségeket, és ha tehetik, élnek velük. Fenntarthatóbbá teszi a divatipart, személyre szabottabb, egyedibb darabok készíthetők vele.
Ilyen az új táska is. Szilikonból készült, és már az Emily Párizsban negyedik évadja előtt is megvolt. Az Inconnue divatházat képviselő Laura Deweilde tervező és a szilikonalapú 3DP-megoldásokat szolgáltató Lynxter mérnöke, Thomas Batigne közös munkája.
Nem csoda, hogy támadják, hiszen borjúbőrből készült. A díszítő virágok printelt szilikonból, a szőlő antocianinokból állnak. A teljes egészében Made in France darabot az ipar és a divat keverékeként méltatták, űrhajóhoz hasonló, futurisztikus luxuscikként beszélnek róla.
Deweilde elmondta, hogy organikusabb formákkal, például virágmintákkal akartak dolgozni. A 3D nyomtatás architekturális, mértani jegyekkel gazdagította a természetes formákat, amelyeket printelés után tettek a táska felületére.