Patrick Graham szoftverfejlesztő és maker sakkozó robotot akart fejleszteni, és eldöntötte, hogy a Raleigh Maker Vásár előtti hónapokban mutatja be. Az idő rövidsége miatt azonban segítségre volt szüksége.
Tudta, hogy a semmiből és roncsokból pár hónap alatt nem épít és programoz működő robotot. A helyi makertérben dolgozó barátaihoz fordult, és egyikük megajándékozta egy régi Rostock Delta 3D printerrel. A gépet együtt alakították át tárgyakat megfogó, mozgató és felületeken elhelyező szerkezetté, azaz sakkfigurákat is képes mozgatni a táblán.
A lépésekről teljes könyvtárat dolgozott ki, amely mindet G-kóddá alakítja át. Némi programozás is kellett hozzá, a játékosoknak viszont csak annyi dolguk maradt, hogy megadják a kezdeti pozíciót, és hogy hova kívánják mozgatni az adott bábut.
Tervei szerint hamarosan különféle eszközökről wifin keresztül is lehet irányítani őket, plusz napirenden van a szépészeti beavatkozás is.