A Microsoft kezdőknek különösen hasznos szoftverek sorával egyre masszívabban próbál minél komolyabb eredményeket elérni a 3DP világában. Hasonló történik most a vállalat talán legalulértékeltebb termékével, a Kinecttel is. Sok DIY projekt próbálta a Kinectet 3DP renderelő géppé alakítani, a 3D Scan appal a Microsoft viszont hivatalossá is tette ezt. Kinect-felhasználóknak könnyebb vele megtanulni a 3D szkennelést.
A Kinect természetesen nemcsak gamereknek szók, hanem bővülő funkcióival makereknek is. Jelen app első lépés az olcsó fogyasztói 3D szkenner felé.
A lehetőséget többen felismerték, és a Kinectet fokozatosan építették be DIY 3D rendszerekbe. A Microsoft App Store-jából ingyen letölthető új alkalmazásához viszont Xbox One sem kell, mert Windows 8.1 és 10 alatt is fut.
Kézi és állványon, forgóeszköz módban egyaránt egyszerű használni. Jó minőséghez 64-bites processzor, kétmagos 3.1 GHZ vagy több, Nvidia CUDA grafikuskártya vagy a Kinect Fusionnel kompatibilis GPU és 3.0-ás USB port kell.
Három tényező határozza meg a szkennelés minőségét: minél jobb a GPU, annál jobb a szken (20 fps vagy több az ajánlott). A helyszín szintén fontos, mert az árnyékok nagyon bezavarhatnak (szétszórt fények mellett szebbek a színek). Végül a tárgy és a háttér távolságának maximalizálása szintén fontos, így kerülhető el, hogy felesleges tárgyak kerüljenek a szkenbe.
Képek importálásához mindenképpen kell a Microsoft 3D Builder appja. A legújabb változatba integráltak is képimportáló funkciót.