Idén bebizonyosodott, hogy a Toyota nyomtatott négyhengeres motorja ugyanúgy működik, mint az eredeti. Fellelkesülve a sikertől, az autógyártó eldöntötte: az üléseket is 3D technológiával kivitelezik, hogy sokkal könnyebbek legyenek.
A prototípus elkészítéséhez a Materialise-szal vették fel a kapcsolatot. Az anyag tömörségét figyelembe véve, speciális felületoptimalizálást végeztek: azokat a területeket, ahol több erőkifejtésre van szükség és nagyobb nyomásnak vannak kitéve, nagyon, a többit viszont minimálisan tömörnek jelölték ki. Az adatokat 3D modellé konvertálták, és kiderült, hogy ezzel a felosztással valóban kevesebb anyagot kell használni. Csökkennek a költségek, kisebb a tömeg.
A Materialise speciális technológiát (3-maticsSTL) fejlesztett a kevésbé tömör, szellősebb részekhez, amellyel sikerült jelentősen növelni az ülés kényelmét. A cég Mimics szoftverével kivitelezett bionikus designt a természet, az emberi csontszerkezet inspirálta.
A modellt viszont borzasztó nehéz lett volna átalakítani STL formátummá. Ezért úgy döntöttek, hogy „felszeletelik” az egészet, és a szeleteket a szerkezetekre és textúrákra vonatkozó információkat tartalmazó metaadatként mentik le. Így sikerült a 350 gigabájtra becsült STL fájl helyett 36 megás metaadat-fájlokat generálniuk.
E megoldások nélkül lehetetlen lett volna az ülést ebben a formában kivitelezni.
A végeredmény magáért beszél: tömege 72 százalékkal, 25 kilóról 7-re, a hőkapacitás 35,4 J/K-ról 14,5-re csökkent.