„A CES 2015 legnagyobb 3D nyomtatás sztárja – a Voxel8 elektronikanyomtató kivételével – valójában nem maga a 3D nyomtatás, hanem a valóságszámítások/kevert valóság/digitális thread (Reality Computing/Blended Reality/Digital Thread) volt” – írja összegzésében a 3D Printing Industry. (A thread, magyarul végrehajtási szál programozás során létrehozott, önálló végrehajtási egységként működő program, objektum, szekvenciálisan végrehajtható utasítás-sorozat, adott probléma véges számú lépésben történő megoldása, algoritmus).
Az egymáshoz szorosan kapcsolható, egymással felcserélhető kifejezések arra a napjainkat meghatározó tendenciára utalnak, hogy például a játékok virtuális univerzuma és a 3D tervezés megkülönböztethetetlenül egybeintegrálódnak a fizikai valósággal, számítógépes módszerekkel módosított objektumok 3D nyomtatással nyernek fizikai formát, fizikai tárgyakat 3D szkenneléssel digitalizálunk és így tovább. Tapintásalapú (haptikus) eszközök és virtuálisvalóság-headsetek közvetítésével a felhasználó ugyanúgy folytat interakciókat a digitális környezettel, mint a fizikaival.
E trend egyre markánsabb érvényesülését szépen szemléltette az idei CES és az ott bemutatott 3D nyomtatással kapcsolatos sok újdonság is, amelyek közül a 3D Printing Industry az alábbi hatot tartja a legjelentősebbnek.
A legfejlettebb virtuálisvalóság-headset, az Oculus Rift Crescent Bay-ének új prototípusa napjaink VR-reneszánszának jelképe. A 3D nyomtatáson kívül tökéletes platform immerzív élményt (digitális környezetbeli teljes alámerülést) nyújtó játékokhoz, interaktív filmekhez, az internet újfajta használatához.
A szintén virtuálisvalóság-szerű Structural Sensor (az eddigi tíz legsikeresebb Kickstarter techkampány egyike) pozícionáló követő funkciójával változtatja meg az ember-számítógép interakciót. Annyira sikeres volt a CES-en, hogy a gyártó, az Occipital standja kiterjesztett valóság „játszótérré” alakult át.
Az Intel elkezdte mozgás- és mélységérzékelő RealSense 3D kamerájának számítógépekbe építését (Acer Aspire V17 Nitro notebook, Lenovo B50 desktop számítógép), ami szintén komoly hatással lesz az ember-gép kommunikációra.
A 3D Systems haptikus egere, tulajdonképpen egy – az Oculus Rifthez és a 3D Systems saját VR-sisakjához is tökéletesen passzoló – stylus, a Touch (érintés) 3D tervezők és játékosok felhasználói élményét javítja, terjeszti ki több érzékszervre: jobban érzik vele, hogy mit tesznek a virtuális környezetben, szó szerint is megfoghatóbbá varázsolja a digitális közeget.
A Fuel 3D kéziszkennere, a Scanify mellett két potenciális MakerBot-vetélytárs desktop szkenner, a Matter and Form és a Ciclop számítottak még különleges újdonságnak a 3D Printing Industry szerint.