HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

A hat legfontosabb 3D technológia a CES-en

ferenck 2015.01.13. 08:30

„A CES 2015 legnagyobb 3D nyomtatás sztárja – a Voxel8 elektronikanyomtató kivételével – valójában nem maga a 3D nyomtatás, hanem a valóságszámítások/kevert valóság/digitális thread (Reality Computing/Blended Reality/Digital Thread) volt” – írja összegzésében a 3D Printing Industry. (A thread, magyarul végrehajtási szál programozás során létrehozott, önálló végrehajtási egységként működő program, objektum, szekvenciálisan végrehajtható utasítás-sorozat, adott probléma véges számú lépésben történő megoldása, algoritmus).

Az egymáshoz szorosan kapcsolható, egymással felcserélhető kifejezések arra a napjainkat meghatározó tendenciára utalnak, hogy például a játékok virtuális univerzuma és a 3D tervezés megkülönböztethetetlenül egybeintegrálódnak a fizikai valósággal, számítógépes módszerekkel módosított objektumok 3D nyomtatással nyernek fizikai formát, fizikai tárgyakat 3D szkenneléssel digitalizálunk és így tovább. Tapintásalapú (haptikus) eszközök és virtuálisvalóság-headsetek közvetítésével a felhasználó ugyanúgy folytat interakciókat a digitális környezettel, mint a fizikaival.

E trend egyre markánsabb érvényesülését szépen szemléltette az idei CES és az ott bemutatott 3D nyomtatással kapcsolatos sok újdonság is, amelyek közül a 3D Printing Industry az alábbi hatot tartja a legjelentősebbnek.

A legfejlettebb virtuálisvalóság-headset, az Oculus Rift Crescent Bay-ének új prototípusa napjaink VR-reneszánszának jelképe. A 3D nyomtatáson kívül tökéletes platform immerzív élményt (digitális környezetbeli teljes alámerülést) nyújtó játékokhoz, interaktív filmekhez, az internet újfajta használatához.

ces5.jpg

A szintén virtuálisvalóság-szerű Structural Sensor (az eddigi tíz legsikeresebb Kickstarter techkampány egyike) pozícionáló követő funkciójával változtatja meg az ember-számítógép interakciót. Annyira sikeres volt a CES-en, hogy a gyártó, az Occipital standja kiterjesztett valóság „játszótérré” alakult át.

ces4.jpg

Az Intel elkezdte mozgás- és mélységérzékelő RealSense 3D kamerájának számítógépekbe építését (Acer Aspire V17 Nitro notebook, Lenovo B50 desktop számítógép), ami szintén komoly hatással lesz az ember-gép kommunikációra.

ces3.jpg

A 3D Systems haptikus egere, tulajdonképpen egy – az Oculus Rifthez és a 3D Systems saját VR-sisakjához is tökéletesen passzoló – stylus, a Touch (érintés) 3D tervezők és játékosok felhasználói élményét javítja, terjeszti ki több érzékszervre: jobban érzik vele, hogy mit tesznek a virtuális környezetben, szó szerint is megfoghatóbbá varázsolja a digitális közeget.

ces2.jpgces1.jpg

A Fuel 3D kéziszkennere, a Scanify mellett két potenciális MakerBot-vetélytárs desktop szkenner, a Matter and Form és a Ciclop számítottak még különleges újdonságnak a 3D Printing Industry szerint.

Címkék: virtuális valóság CES 3D Systems 3D szkenner

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr177065941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása