A Ferrari 330 P4-et egy újonnan hozott szabály miatt 1968-ban kitiltották az autóversenyekről. Tiltakozásként az istálló bojkottálta az összes versenyt abban az évben. 1969-ben viszont egy legendás autóval, a 3 ezer köbcentis 312P-vel álltak elő, amely az 1969-es és 1970-es versenyeken képviselte a céget. A P312 név a 3 literes henger-űrtartalomra, a 12 hengerre és a prototípusra utal.
Egy ilyen régi autó motorjának felújítása nemcsak időigényes és drága, hanem technikailag is komoly kihívás. A munkát a német 3D nyomtatógyártó, a 3D technológiákban meghatározó szereplő Voxeljet végezte el. Hagyományos módszerekkel több mint egy év lett volna, 3D printeléssel viszont csak néhány hét.
A V-motor két hengerfejéhez fordított fejlesztést (reverse engineering) alkalmaztak. Mobil mérőkarokat használtak 3D adatok generálásához, az adatokat a Voxeljet szolgáltató-központjában dolgozták fel. Az alkatrészek nyomtatásához homokot használtak. A homok öntőformákat speciális alumíniumötvözettel dolgozták meg. Az öntéssel és az utómunkálatokkal már végeztek, a Ferrari 312P hamarosan részt vehet klasszikus autóversenyeken.
„A 3D nyomtatással kombinált fordított fejlesztés a leghatékonyabb mód beszerezhetetlen alkatrészek reprodukálására. Sokszor csak így lehet bizonyos komponenseket gyorsan és olcsón előállítani. Ez a 3D nyomtatás iránti növekvő kereslet egyik oka” – nyilatkozta Ingo Ederer, a Voxeljet igazgatója.