A General Motors augusztus 15-én mutatta be az elegáns Cadillac Elmiraj konceptautót. Úgy tűnik, az óriáskupé nem marad tanulmány, hanem előbb-utóbb bekerül a Cadillac-kínálatba. A döntéshozók mérlegelnek, a hivatalos bejelentés még várat magára.
A tervezők szkeccsek alapján készített agyagmodellel kezdték. 3D szkennerekkel fénymintát vetítettek a méretarányos modell felületére, miközben egy kamera a görbületeket és kontúrokat megjelenítő torzulásokat kereste és rögzítette. A sok szkennelés eredményének összesítésével, hagyományos formatervezés („kézművesség”) és digitális modellezés („matematika”) közös nevezőre hozásával alakították ki a kész autó formáját.
A számítógép-vezérelt maráshoz és az agyaggal történő kézi formázáshoz pontosan ezek a matematikai modellek adták az alapot. A 3D szkennerek tették lehetővé a gyors „visszafelé tervezést” (reverse-engineering) és a korábbi tervrajzok folyamatos frissítését. A teljes méretű autómodellhez az adatokat fel kellett tölteni egy számítógép-vezérelt marószerkezetre. A jármű különféle részeit így máris át lehetett küldeni 3D printerre, amivel létrehozhatták a részek gyors prototípusait.
A General Motors 2001 óta alkalmaz 3D szkennelést, vezethető konceptautók esetében viszont nem szoktak élni a lehetőséggel. A Cadillac Elmiraj volt a kivétel, a technológia tökéletesen bevált. Bebizonyosodott: méretarányos modellek alapján kevesebb, mint egy hét alatt elkészíthető a teljes méretű modell. A 3D technológiák drasztikusan lerövidítik a járműfejlesztés folyamatát.