A SpaceX új Raptor3 motorja a tervezés csodája, és egyértelműen jelzi, mire képes az additív gyártás, mi lehetséges a technológiával. A motorról maga a vezérigazgató, Elon Musk számolt be egy X-kommentben, hangsúlyozva, hogy a „világ legfejlettebb” 3D nyomtatótechnikáját alkalmazták.
Nem tudjuk, hogy az additív gyártással a terv folyamatos javítását, az újabb iterációkat végezték, vagy a részegységek egyetlen összetett résszé alakítására használták, az eredmény viszont magáért beszél.
Mint ahogy a Raptor3 névből látjuk, a mostani a Raptor motor legutolsó, és amit nem látunk: messze legáramvonalasabb változata. Cél a 3,2 MN tolóerő elérése, amelyhez most jóval közelebb kerültek. A motor tömege is csökkent: az első 2081, a második 1628 kilogramm volt, a jelenlegi változat 1525.
Az új motor kialakítása leegyszerűsített, a megbízhatóság és a teljesítmény javítása miatt a vezetékek és érzékelők zömét beépítették, nem láthatók kívülről. Musk idén jelentette be, hogy a Raptor3 gyártási fázisba lép a McGregor üzemben, és ez meg is történt.
Az új motorhoz nincs szükség hővédő pajzsra. Beépített hűtő- és a szerkezet különböző részein végigfutó másodlagos áramlási rendszerrel rendelkezik, így jóval kevesebb csavarra, kötésre van szükség.
A Raptor2 és még inkább a Raptor3 fejlesztése világosan jelzi, hogy a 3D nyomtatás mennyire hatékonyabbá teszi a fejlesztést. Kezdetben EOS-gépeket és szolgáltatásokat használtak, utána azonban a SpaceX beszámolók alapján a Velo3D egyik fő befektetőjévé vált, így pedig házon belül képesek kivitelezni a gyártást.
Szükségük van rá, mert közel harminc fémnyomtató rendszert telepítettek. A SpaceX állítólag a 3D Systems több SLA-gépét is használja nyomtatott öntvényekkel történő közvetett gyártáshoz.
Musk bejegyzéséből, mint Musk bejegyzéseiből általában, ezúttal sem tudunk meg biztosan mindent. Az viszont tény, hogy a vállalatnál sok mérnök dolgozik, a motor új designja pedig magáért beszél.