Az Egyesült Arab Emírségekben, különösen Dubaiban szinte mindig történik valami az additívgyártás-fronton.
Köztudott, hogy a kvázi városállam jelentős mértékben akarja bővíteni vízi szállítási hálózatát, és a bővítést a kimondhatatlanul hosszú nevű koronaherceg, Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum is maximálisan támogatja. A 2030-ig kidolgozott mestertervben komoly változtatások szerepelnek, egyikük a világ első 3D nyomtatással készülő, a hajó és a csónak között átment elektromos abra járműve.
A terv alapján az évtizedfordulóig ötvenegy százalékkal többen fogják használni a vízi közlekedést, magának a hálózatnak a hosszát pedig 188 százalékkal növelik. A vízi közlekedési állomások száma negyvennyolcról hetvenkilencre fog emelkedni. A személyszállító vonalak száma négyszáz, a szállítóflotta mérete harminckét százalékkal növekszik.
A trónörökös az Utak és Közlekedés Hatóságnál járva látta a mestertervet, és teljesen egyetért Dubai tengeri szállítás infrastruktúrájának ilyen mértékű növelésével.
Szakértők szerint a számokon túl, a printelt elektromos abra teszi igazán különlegessé a tervet. A járművet az állami és a magánszektor közösen fejleszti, és várhatóan forradalmasítani fogja a vízi szállítást. A húszéves személyszállító hajócska újragyártása, a 3D nyomtatásnak köszönhetően jóval gazdaságosabb, mintha hagyományos gyártótechnológiával dolgoznának.
A gyártási időt kilencven, az előállítási költségeket harminc százalékkal csökkentik. A távirányított monitoring funkcióval rendelkező előrejelző karbantartó rendszer és a szenzorok jóvoltából biztonságosabb lesz a tengeri szállítás. A valós idejű figyeléshez természetesen mesterséges intelligenciát is használnak.
A városvezetés elkötelezettsége egyértelmű, az új megoldással a tengeri szállítás újabb globális szabványát igyekeznek létrehozni.