Az amerikai Firestorm Labs a katonai komplexum igényeit kielégítve, nyílt architektúrájú, moduláris ember nélküli légi rendszereket (MUAS) épít. A folyamatosan változó működési környezet igényeinek igyekeznek eleget tenni, ahol a hagyományos „pilótás” megoldás már nem elsődleges szempont. Az övék több technológiát integráló, röpke kilenc óra alatt nyomtatható, megfizethető rendszer.
A brit Greenjets újgenerációs elektromos meghajtó rendszereket épít gyors légi járművekhez. Technológiájuk gyors, biztonságos és hatékony, a 2 KW fogyasztástól az 1 MW-ig terjedő skálába tartozó drónokat, légi taxikat és elektromos légi járműveket fedi le.
A két vállalat egyesíti erőit, és a kategóriájában világelső, teljes mértékben additív gyártással készülő drón repülővázon és motormegoldáson dolgoznak.
A Firestorm szabadalmaztatott összekapcsolható és összecserélhető légjármű-gépváz komponensekből álló technológiája lehetővé teszi, hogy a felhasználó sokféle küldetésnek megfelelően, ugyanarról a platformról módosítsa az MUAS-t. A komponenseket mesterségesintelligencia-/gépitanulás-alapú fedélzeti számítógép kapcsolja össze.
A Greenjets IPM meghajtó architektúrája az egyik legfejlettebb légcsatornás ventillátortechnológia. Ügyfeleinek nyugodtabb, hosszabb és gyorsabban megvalósított repüléseket garantál. Saját fejlesztésű 3DP-alapú gyártótechnikájuk rövid időn belüli módosításokra ad lehetőséget. A módosítások a légi jármű fajtájától, a küldetéstől és az elvárásoktól függnek, azok szerint variálódnak.
A két cég technológiáit a Firestorm MUAS platformjába integrálják, amellyel lehetővé teszik újgenerációs drónok megfizethető áron történő, az adott küldetés jellegét figyelembe vevő tömeges gyártását.
A drón egész vázát és a motort 3D nyomtatással állítják elő, biztosítva, hogy a gép szállítani tudjon terheket, és a küldetés még a legnehezebb feltételek mellett is sikeres legyen.
Mivel hétről hétre nő az olcsó rendszerek gyors gyártása iránti igény, hagyományos gyártómódszerekkel már lehetetlen ebben a tempóban megfelelő minőségű és mennyiségű drónt előállítani. Komoly skálázási problémák merülnek fel, amelyekre