HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Cinema 4D

ferenck 2023.04.12. 08:00

A különféle 3DP fájlmegosztó oldalakról (Thingiverse, MyMiniFactory stb.) letölthetünk modelleket, viszont ha nagyon személyre szabottat, sajátot akarunk, célszerű a 3D modellező szoftverek használata. Egyre több van belőlük, a Blender, a Maya és az Autodesk 3ds Max-a a legismertebbek. Egy negyedik, a megtévesztő nevű (de nem ingyenes) Cinema 4D népszerűsége is folyamatosan nő.

Az első változatával 1990-ben indult programot eredetileg nem feltétlenül 3D nyomtatásra, hanem 3D modellezésre, animációra, szimulációra és renderelésre találták ki, mozgó grafikákhoz és játékfejlesztői berkekben kifejezetten népszerű.

3dnyomtatas_cinema4d.jpg

Népszerűsége gyorsaságának, rugalmasságának és intuitív jellegének tudható be. Viszont kevesen tudják róla, hogy 3D nyomtatáshoz is készíthetünk vele modelleket, additív gyártás kapcsán első szoftverként biztosan nem a Cinema 4D ugrik be.

Ettől még persze sokan használják, népszerűsége sem a véletlen műve. Egyik oka a könnyű használat, sok funkciójával kezdők is elboldogulnak, gyorsan beletanulnak, és hatékonyan alkalmazzák. Egyes funkcióit pedig nagyon izgalmasnak tartják, például sok a textúra-készítésre alkalmas eszköz, masszív a tartalomböngésző, integrált a ZBrush.

Talán a legfontosabb, hogy támogatja a 3D nyomtatásban legelterjedtebb STL fájlformátumot. Más népszerű formátumok, mint az OBJ és a 3MF viszont nem működnek, így ha printelni akarunk, akkor kötelező az STL.

A projekt léptékét és a méretet egy milliméterre kell beállítani, a Phong Shading funkciót pedig a Phong címke törlésével tiltsuk le. Utóbbi azért fontos, mert a szoftver ugyan simává teszi a nyomatot, a modell viszont a printelés szempontjából előnytelen, négyzet alakú sokszögekből áll össze. A simává tételt jobb, ha manuálisan végezzük. A Kivágás megtekintése beállítás és a zoom módosításával keresztmetszeti nézetet kapunk. Ebből a nézetből jól látjuk a kijavítandó hibákat, és így nyomtatás előtt megoldjuk a problémát.

Címkék: szoftver 3D modellezés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr2418094642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása