Az utóbbi években megszoktuk, hogy az olyan jól ismert autómárkákat, mint a Chevrolet, a Buick, a GMC, a Cadillac, a Baojun és a Wuling tulajdonló General Motors (GM) egyre intenzívebben használja a 3D nyomtatást.
Júniusban jelentették be, hogy a Chevrolet Tahoe 2022-höz 5 hét leforgása alatt nyomtattak 60 ezer alkatrészt. A 2020-ban nyílt michigani Globális Technikai Központba ismét komoly összeget fektettek, amellyel főként a Chevrolet CELESTIQ gyártását, tökéletesítését gyorsítanák fel.
81 millió dollárról van szó, és a munkálatok gőzerővel folynak. A Cadillac CT4-V és CT5-V esetében már sikeresen alkalmazták az additív gyártótechnológiát: sebességváltó-részeket, légkondicionáló-elemeket stb. printeltek.
Az új Cadillac esetében a GM Ultium platformja különösen hasznos – ez a vállalat additív gyártásának központi eleme. Általános elektromosjármű-architektúra, mindenféle alkatrészek, akkumulátorcellák, modulok, különféle csomagok, Ultium vezérlőegységek, elektromos motorok és integrált megoldások tartoznak hozzá.
A platform teszi lehetővé az autóipari csoportnak a gépek, szerszámok és összeszerelési folyamatok szabványosítását, racionalizálását. Ez nagyobb rugalmasságot, hatékonyságot és az összeszerelő üzemek átalakításánál alacsonyabb költségeket eredményez.
A CELESTIQ lesz az első autó, amelyet a Technikai Központban építenek. Teteje intelligens üvegből készül, négy kvadránssal és lebegő részecskékkel. Az ilyen tető előnye, hogy az utasok maguk dönthetnek, mennyire legyen átlátszó.
A GM bizakodik, hogy az új járművel nő majd az innováció. Nagymennyiségű nyomtatott alkatrészben gondolkoznak, egy részük fémből, a másik polimerből készül, szerkezeti és esztétikai funkciót is betöltenek.
A kézművességet és a technológiát igyekeznek összeintegrálni, és a CELESTIQ lehet a márka új korszakának zászlóshajója.