A L’Oréal 2017-ben jelentette be, hogy mindegyik új termékcsomagjához használnak 3D nyomtatást. Azóta, ha lehet, még nagyobb mértékben aknázzák ki a technológiában rejlő lehetőségeket, több additívgyártás-megoldást integráltak különböző munkafolyamataikba.
A HP nemrég bővítette digitális gyártóhálózatát (DMN), azaz még több szolgáltatást nyújt ügyfeleinek, köztük a francia multinacionális vállalatnak is.
„A fogyasztócentrikus innováció és a fenntartható termékek állnak tevékenységünk központjában. A 3D elegendő vállalkozói szabadságot kínál új felhasználói élmények nyújtásához. Az együttműködésnek köszönhetően egyre mozgékonyabbak az üzemeink, és tovább szeretnénk bővíteni szolgáltatás-kínálatunkat is” – magyarázza Anne Debauge, a L’Oréal digitális átalakulásért felelős vezetője.
A jövőre nézve szintén bíztató, hogy a HP bővíteni akarja tömegtermelési lehetőségeit. Ennek egyik pillére a kereskedelmi forgalomba a tervek szerint 2022-ben kerülő Metal Jet 3DP platform.
„A 3D nyomtatással a személyre szabás, az üzleti megbízhatóság, a fenntarthatóság és a piaci diszrupció új szintjeit érhetjük el” – nyilatkozta Didier Deltort, a HP egyik vezetője.
A két cég nemrég mutatta be közös tevékenységük legújabb eredményeit, luxuskozmetikai termékeket, amelyek a HP nyomtatótechnológiája nélkül nyilván máshogy néznének ki. A prototípuskészítéstől a nagyobb léptékű gyártásig sok területen dolgoztak és dolgoznak együtt.
A L’Oréal munkája hatékonyabbá vált, a termékelőállítási költségek harminchárom, a rájuk fordított idő pedig hatvanhat százalékkal csökkent. A termékek méretezhetősége különösen fontos, amire ráadásul egyre nagyobb az igény is.
A pandémia bebizonyította, hogy a 3DP mennyire fontos az akadozva működő ellátási lánc korrigálásában. A kozmetikában ugyanez történt, a L’Oréal munkájának folyamatosságát nagy részben ez a technológia garantálja – amelyet a HP biztosít számára.