HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

3D nyomtatás az Egyesült Királyság új gyorsvasút hálózatán

ferenck 2021.09.15. 08:00

Huszonöt állomás, az ország tíz legnagyobb városa, 30 millió ember – az Egyesült Királyság HS2 gyorsvasút-projektje Londont, Közép-Angliát, Észak-Angliát és Skóciát hivatott összekapcsolni. Az építkezés három fázisban történik, az első London és a Középnyugat, a 2a a Középnyugat és Észak, a 2b-ben Leedsig és Manchesterig készül el a gyorsvasút.

A munkákhoz a Worchester megyei ChangeMaker 3D stúdió által fejlesztett, grafénnal megerősített betont is használnak. A Printfrastruktúra nevű technológiával többek között londoni alagutakban dolgoznak. Rob Cairns, a HS2 innovációs menedzsere szerint a projekt ideális környezet új technológiák fejlesztéséhez.

3dnyomtatas_br_rail.jpg

A számítógéppel vezérelt robotokkal történő betonnyomtatás lehetővé teszi a helyszíni munkát, amivel jelentősen csökkennek a szállítási költségek, és nagy darukra sincs szükség. A flexibilis mobiltechnológia komoly előnye még, hogy a drága logisztikát megspórolva, korlátozott fizikai hozzáférésű területeken is működik.

Az automatizációval a Printfrastruktúra csúcsminőségű termékekkel előálló, gyárszerű környezetet biztosít. A munka hatékony, jelentősen kisebb a széndioxid-lábnyom, mintha hagyományos technikákkal dolgoznának. Olcsóbb, gyorsabb, környezetbarátabb – minden mellette szól.

3dnyomtatas_br_rail0.jpg

Az automatizációnak köszönhetően a meglévő vasút működését nem kell megváltoztatni, leállásokra sincs szükség, így a vonatok úgy közlekednek, mintha semmi nem történne. És az utolsó járatot sem kell kivárni, mert csak éjszaka lehet dolgozni.

A Printfrastruktúra mellett a világ legerősebb anyagával, a grafénnel feljavított beton a projekt másik unikuma. A különleges matériát a ChangeMaker 3D az Egyesült Királyság egyik abszolút anyagspecialistájával, a Versariennel fejlesztette.

A csak néhány atom vastag, mikroszkopikus grafénszálakkal, belső rácsszerkezettel megerősített betonnal biztonságosabb az építkezés. Kevesebb kell belőle, a veszteség minimális, 50 százalékkal csökken a széndioxid-kibocsátás.

Címkék: robot beton vasút automatizálás épületnyomtatás grafén nyomtatóanyagok

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr3816648276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvp 2021.09.16. 18:48:20

A betonnak van egy olyan tulajdonsaga, hogy az ido mulasaval mallani kezd. A grafen szalaknak meg van egy olyan tulajdonsaguk, hogy fizikailag pont olyanok mint az azbeszt.

Szoval a felujitott alagutakban az idovel biztosan mallani kezdo betonba kvazi az azbeszt pornak megfelelo anyagot kevertek a nagyobb szilardsag erdekeben...

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6298811/
www.researchgate.net/publication/224924547_Differences_and_similarities_between_carbon_nanotubes_and_asbestos_fibers_during_mesothelial_carcinogenesis_Shedding_light_on_fiber_entry_mechanism

ps: Igen, az azbeszttel megerositett beton regen is egy nepszeru epitoanyag volt sok helyen, de azota rajottek, hogy nem egeszseges. A vele azonos reszecske meretu garfen eseten miert gondoljak, hogy jobb lesz?
süti beállítások módosítása