Az adidas évek óta érdekelt a 3D nyomtatásban, sikeres futócipői (4D FUTURECRAFT) remek reklámok a technológiának.
A német sportszergyártó óriás szintet lépett, és már nyomtatott napszemüveget is jegyez. A mutatós darabot a milánói szemüveg-gyártó Marcolinnal közösen készítették.
Együttműködésük 2019-ben kezdődött, elvileg 2024-ig tart. Az első közös terméket tavaly mutatták be.
Az új adidas 3D CMPT-t a napokban jelentették be. A napszemüveg azt is jelenti, hogy az adidas bővíti nyomtatott termékpalettáját, így, a jövőben minden bizonnyal más darabokra is számíthatunk.
A mindössze húsz gramm tömegű, spiráltextúrájú 3D CMPT a szemüvegkeret neve, ami egy, a felület gumírozott hatását biztosítandó, speciális bevonattal megerősített rugalmas nejlonszerkezet. Az orrnyeregnél lévő csúszásgátló darabok és a fülekre kerülő rész problémamentes illeszkedést, a napszemüveg abszolút kényelmes viselését biztosítják. A pajzstípusú, tükrözött polikarbonát lencse barna alapú, világos tükörbevonattal.
A nyomtatótechnológiáról nem nyilatkoztak, de biztosan nem a Carbon DLD-je volt, hanem valószínűleg a HP valamelyik megoldása – vagy szelektív lézeres szinterezés, vagy multijet fúzió.
„A sportban, akárcsak a mindennapokban, az ember dinamikus lelke elvárja a részletekre való odafigyelést. A figyelmet és a törődést a játékra és szórakozásra tervezett napszemüveg új formájában, súlyában fejeztük ki” – áll többek között az adidas sajtóanyagában.
A tervezésnél profi sportolókra gondoltak, de a napszemüveget természetesen mások is hordhatják, eleinte matt-feketében, barna és tükörezüst lencsével kapható. Bevezető ára 415 dollár lesz, első körben csak a „kiválasztottak” szerezhetik be. Ha jól megy, nagy valószínűséggel a szemüveg ára is esni fog.