A nyomatok utómunkálatait leggyakrabban teljesen manuálisan végzik. Ezzel egyrészt sok idő megy el, másrészt a teljes gyártási költség 30-70 százalékáról van szó. Automatizálással mindkettő jelentősen csökkenthető: olcsóbban és gyorsabban készül el sokkal több nyomat.
A 2017-ben alapított és a Sheffieldi Egyetemen kidolgozott technológiával egy évvel később a PostPro3D rendszert fejlesztő brit AMT (Additive Manufacturing Technologies), a terület specialistája a Mitsubishi Electric-kel műanyag-nyomatokhoz épít teljesen automatizált utófeldolgozó (a printelés utómunkálatait elvégző) szerkezetet.
A PostPro3D-t fejlesztik tovább: az AMT automatizált és szabadalmaztatott, vegyi gőzöket „finomító” technikáját és a Mitsubishi tagolt robotkarját egyesítve, a kombináció masszívan növeli a produktivitást. Eddig néhány, az ő technikájukkal viszont többszáz print fejezhető be óránként.
Az AMT idén 2,5 millió font befektetői támogatást kapott, amellyel akár az ipari 3D nyomtatásban rejlő teljes potenciált beteljesítheti. A bejelentés nem sokkal azt követően történt, hogy a cég megállapodást kötött a multi jet fúziós (MJF) technikát jelképező HP-vel. A nyomtatóipar nagy veteránjának ezentúl end-to-end utómunkálati szolgáltatásokat nyújtanak.
Az AMT vezetősége elmondta, hogy az ipar 4.0 szigorú kritériumainak megfelelő gépet akartak fejleszteni, amely folyamatosan küld állapotfrissítéseket, szükség esetén fogyóeszközöket rendel, és távoli „diagnosztikára” is képes. A Mitsubishivel már 2018-ban együttműködtek az automatizált utómunkálatok felgyorsításán.
Elképzeléseik megvalósításához az automatizációban jártas, gépvezérlő rendszerek teljes spektrumát szolgáltatni képes, és a robotikában is otthonos partnerre volt szükségük, máskülönben gépüket nem tudták volna teljesen a gyártási láncba integrálni.
A közeljövő gyártási láncába, amelyhez a Mitsubishi az ideális partner, a PostPro3D-t pedig a lábbeliktől, az egészségügytől, a légi- és gépjárműiparig, valószínűleg számos területen alkalmazzák majd.