HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

3D fémnyomtatással újít a Német Vasút

ferenck 2019.06.24. 08:00

Az angol állami vasúttársaság mellett más európai vasúti cégek szintén próbálják alkalmazni at additív gyártást.

A Deutsche Bahn a szintén német GEFERTEC 3D fémnyomtató-fejlesztő és beszállító technológiájával állít elő pótalkatrészeket. Az új technikát pilotprojektként tesztelik, régebbi mozdonyok nehezen előállítható, már nem gyártott stb. darabjait kivitelezték vele.

3dnyomtatas_deutschebahn0.jpg

A Deutsche Bahn 2016 óta érdeklődik az additív gyártás iránt. Az érdeklődés a Mobilitás additívvá válik projektet eredményezte, amely az egymilliárd dolláros vasúti szállítócég logisztikájának digitalizálását célozza, benne a pót-/tartalék-alkatrészekét is.  

Az egyik esettanulmányt a több mint 50 esztendeje működő Class 294 mozdonnyal végezték. Egy kerék-csapágyfedélen dolgoztak, az eredeti öntvény átmérője 374, magassága 78 milliméter, tömege 11,5 kilogramm volt.

3dnyomtatas_deutschebahn.jpg

Az alkatrész elkészítése hagyományos megoldásokkal kb. kilenc hónap, és ha hiányzik, a gépolaj kifolyhat a kerékből, komoly károk keletkezhetnek.

Az ipari szerszámokat és gépeket gyártó Rolf Lenk besegített a Deutsche Bahnnak, és nagyon jó minőségű nyomatok készültek. Az alkatrész tervrajzát a vasúti cég digitális raktárában őrzik.

3D fémnyomtatással könnyebb lesz megtalálni hiányzó vagy elromlott alkatrészeket, a csere sokkal gyorsabban kivitelezhető. A technikával lényegesen csökkennek a gyártási költségek, akárcsak a munka közben generált „széndioxid-lábnyom,” a károsanyag-kibocsátás.

Tina Schlingmann, a Deutsche Bahn egyik szakértője szerint a megközelítés kifejezetten pozitív hatással van a környezetünkre.

A GEFERTREC módszerével óránként akár 600 köbcentis tárgyak is készíthetők, a technikát különösen rozsdamentes acélhoz, nikkelhez, titánhoz és alumíniumhoz ajánlják. Hagyományos megoldásokkal összevetve, a fémveszteséget 100 százalékkal csökkentik, míg a költségeken akár 60 százalék is spórolható.

A technológia tökéletesen passzol a Deutsche Bahn elképzeléseihez, „Ez zöld” című környezetvédelmi kampányához.

Címkék: vasút fémnyomtatás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr6814905618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása