A londoni Nudes Architecture építészeti stúdió, az indiai Fracktal Works 3D nyomtatógyártó és a szintén indiai Folds Design Studios printelt szobrot állított fel az egykori Bombay, ma Mumbai nemzetközi repterén.
A közel 2,5 méter magas és 1,9 méter széles alkotást 61 FFF-technikával készült darabból szerelték össze és fel egy fémszerkezetre/oszlopra.
A reptér kettes terminálján júliusig megtekinthető Jhada nevű szobor a szubkontinensen gyerekcipőben járó digitális gyártás léptékét és lehetőségeit hivatott szemléltetni.
„Furnérlemezek vágása vagy hagyományos anyagok, például fémek használata helyett inkább csúcstechnológiás tervezőeszközöket, anyagokat és 3D nyomtatást használtunk a más eljárásokkal egyébként megvalósíthatatlan szoborhoz” – magyarázza Krishna Murthy, a Folds Design Studios főépítésze.
A printeléshez a Julia széria néven ismert FFF-gépeket fejlesztő Fracktal Works több mint húsz ipari nyomtatóját használták. A részeket az utómunkálatok után állították egybe, szerelték rá az oszlopra, majd szállították a reptérre.
Hét nap alatt végeztek az egésszel, ilyen léptékű művészi installáció ilyen rövid idő alatt még nem készült el a szubkontinensen. A szobor a digitális gyártás lehetőségei mellett a közép-nyugat indiai Maharashtra állam növekedését és energiáit is jelképezi.
„Jhada oltalmazóként és mentorként jeleníti meg az államot” – nyilatkozta Murthy.
A Fracktal Works szerint a projekt India és a világ építészei számára egyaránt új mintát teremtett.
A Nudes Architecture korábbi munkáiban szintén használta már a 3D nyomtatótechnológiát.