Az Airbus és az SLM és SLD 3D printereket gyártó kínai Farsoon Technologies közösen fejleszt polimer nyomtatóanyagokat polgári repüléshez. Céljuk repülőgép-alkatrészekhez használható kiváló minőségű alkatrészek gyártása. Ezen a területen a repülőgépgyártó most dolgozik először együtt kínai vállalattal.
Az Airbust nemcsak az új anyag teljesítménye érdekli, hanem az additív gyártás speciális szükségletei is, például a munkafolyamat-fejlesztés, árkezelés, az ipari 3DP lehetőségei, nyomtatási sebesség stb.
„Nagyon várjuk az együttműködés kutatásfejlesztési eredményeit, és bizakodom, hogy a jövőben még több közös munka lesz” – nyilatkozta Michael Tran Van, az Airbus Peking vezérigazgatója.
Az „iparra nyitás” alapelképzelésből kiindulva, a Farsoon ipari rendszerei teljes működési szabadságot élveznek. Minden paraméter-beállítás hozzáférhető, így bármilyen anyag használható. E koncepció jegyében a kínai vállalat különféle anyagfejlesztőkkel dolgozik együtt következő generációs lézerszinterező matériákon.
A cég tavaly óta együttműködik a fémport szolgáltató svájci Oerlikonnal. Az együttműködés mellett Németországban új leányvállalatot alapított. Az ottani létesítményt Dirk Simon, a vegyipari mamutvállalat BASF 3DP Solutions üzleti igazgatója vezeti.
Nyílt platformrendszerén, a Farsoon finomhangolja és optimalizálja az Airbusszal fejlesztett anyagok folyamatparamétereit. Az anyagok teljesítményét és tulajdonságait az Airbus fogja a polgári légközlekedés elvárásainak megfelelően hitelesíteni.
„Vezető ipari additívgyártás-specialistaként mindig azon voltunk, hogy az alkalmazások a prototípus-készítéstől a gyártás felé mozduljanak el. Meggyőződésünk, hogy a technológiát egyre nagyobb mértékben fogják használni a légjármű-iparban. Az Airbusszal kéz a kézben dolgozunk azon, hogy valóban így legyen” – magyarázza Xu Xiaoshu, a Farsoon alapító-elnöke.