HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

A világ első nyomtatott titánkereke

ferenck 2018.11.21. 08:30

A kerékgyártó HRE és a General Electric (GE) additív gyártással foglalkozó részlege, valamint Arcam leányvállalata közösen elkészítette a világ első 3D nyomtatott titánkerekét.

Az együttműködés eleve tökéletesnek ígérkezett: a GE és az Arcam szinte mindent tud a 3DP lehetőségeiről és korlátairól, a HRE pedig a kerekekről, optimális gyártási módjukról.

3dnyomtatas_titankerek.jpg

A munkafolyamat egyik legnagyobb pozitívuma, hogy sokkal kevesebb hulladékot generál, mint a hagyományos gyártóeljárások. Míg 3DP-vel az összes anyag mindössze 5, addig a klasszikus megmunkálási móddal kb. 80 százaléka vész kárba.

A kereket mintegy 50 kilós fém-, általában alumíniumtömbből formálják. Ahhoz, hogy egyszerre legyen könnyű és erős, alaposan meg kell dolgozni, ráadásul a hulladékanyagot már nem lehet újrafeldolgozni.

3dnyomtatas_titankerek0.jpg

A titán az alumíniumnál sokkal jobban teljesít az erő/tömegviszonyban, plusz a rozsdásodásnak is ellenáll, azaz ideális anyag a kerékhez. Mégsem használták eddig, mert egy 50 kilós tömb túl drága, nem gazdaságos dolgozni vele.

A modellezéssel új lehetőségek nyíltak meg, és nem utolsósorban jelentősen csökkennek a hibák. Maga a nyomat több részben készült el, de a GE hamarosan beszerez a kereket egyetlen darabban printelő gépeket, amelyek tovább minimalizálják a munkaidőt, tömeget és az anyagfelhasználást.

Az Arcam elektronsugaras olvasztása az egyik leginkább energia-intenzív 3DP eljárás, viszont rendkívül hatékony, a fémalkatrészek jobb tulajdonságokkal rendelkeznek, mintha öntéssel készülnének, jobban is hasonlítanak a kovácsolt fémekhez. (Az Arcam technológiája azért is előnyös, mert lehetővé teszi több elektronsugár használatát.)

„Nagyon izgalmas és fontos projekt számunkra. Betekintést nyerünk a jövő kerékgyártásába” – nyilatkozta lelkesen Alan Peltier, a HRE elnöke.

A titánkerékkel szemléltetni akarták, hogy szakterületükön mire képes az additív gyártás. A McLaren P1-re pedig azért esett a választás, mert az ideális autónak tartották hozzá.

A kerék minden paraméterben leelőzi a konkurenciát, egyelőre viszont nem tervezik a kereskedelmi forgalmazást.

Címkék: autó titán GE Arcam

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr4714378481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása